Tuesday, November 17, 2015

Revival starts with a prayer...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membangkitkan kembali kita dan memperkasakan kita untuk terus berjuang menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival starts with a prayer....

Kisah Para Rasul 9:40 (TB)  Tetapi Petrus menyuruh mereka semua keluar, lalu ia berlutut dan berdoa. Kemudian ia berpaling ke mayat itu dan berkata: "Tabita, bangkitlah!" Lalu Tabita membuka matanya dan ketika melihat Petrus, ia bangun lalu duduk.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #321. Tahukah anda bahawa Revival bermula daripada doa yang daripada hati yang merindukan Revival terjadi? Semua kebangkitan rohani yang terjadi di dalam dunia ini adalah lewat daripada doa.  Permulaan Revival adalah DOA. Doa juga penting untuk kepribadian kita kerana doa itu adalah ibaratkan nafas kita, setiap detik hidup kita, kita harus berada dalam posisi doa. Bukannya saya bermaksud iaitu kamu tidak lakukan hal-hal lain atau kerja kerja lain.  Maksudnya adalah supaya Roh kita senantiasa peka dan sensitif, dan senantiasa dalam satu perhubungan yang intim dengan Tuhan. Dalam Firman Tuhan Yang Kita Baca Hari Ini, ada beberapa perkara yang akan kita lihat.

1. Revival is to go out.
Kisah Para Rasul 9:40 (TB)  Tetapi Petrus menyuruh mereka semua keluar, lalu ia berlutut dan berdoa....

☕ Revival is actually we are going of out our comfort zone and pray. Doa bermula dari hati yang merendahkan diri di hadapan Tuhan. Petrus melakukan satu Hal yang luarbiasa di mana dia menyuruh orang lain keluar dan mulai berdoa. Kita harus keluar dari kotak pemikiran yang menghalangi kita daripada melihat mujizat-Nya dah pekerjaan-Nya yang luarbiasa. It begins with a prayer from a Simple heart.

2. Revival is declaring the Word of God.
Kisah Para Rasul 9:40 (TB)  ....... Kemudian ia berpaling ke mayat itu dan berkata: "Tabita, bangkitlah!" Lalu Tabita membuka matanya dan ketika melihat Petrus, ia bangun lalu duduk.

🍞 Tabita dibangkitkan kembali setelah Petrus berdoa dan Roh Tuhan bernafas Kembali keatas mayat Tabita. Semua kita nampak saja sihat walafiat tetapi secara kerohanian kita, kita masih lagi belum dibangkitkan. Revival is a transition from spiritually dead to spiritually.  Ketika Petrus melepaskan kuasa kebangkitan dan kehidupan,  maka Tabita pun bangun. Amen! Declare the Word of God in every spiritually declining situation and spiritually dead. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥.

Saudara dan saudari sekalian, kebangkitan rohani yang yang dahsyat dan luarbiasa yang pernah terjadi dalam sejarah dunia ini adalah hasil daripada beberapa orang yang mau dibangkitkan dan yang telah menyahut panggilan-Nya.  Azusa street revival, The Welsh revival, the Bario Revival, it all began with simple people who wanted God to intervene and do something extraordinary. Pertobatan, pemulihan, penyembuhan, pembaharuan dan kebangkitan rohani yang luar biasa terjadi lewat daripada beberapa orang yang mau dan sanggup dipakai oleh Tuhan. Bagaimana dengan anda dan saya? Apakah tindakan kita? Adakah kita mau menyahut seruan Tuhan supaya kita bangun, ataupun terus tidur saja?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: