Sunday, November 22, 2015

Revival is being filled constantly...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa dan kekuatan dari Tuhan untuk kita terus maju dan bergerak menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival is being filled constantly...

Yohanes 15:5 (TB)  Akulah pokok anggur dan kamulah ranting-rantingnya. Barangsiapa tinggal di dalam Aku dan Aku di dalam dia, ia berbuah banyak, sebab di luar Aku kamu tidak dapat berbuat apa-apa.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #326. Tahukah anda bahawa tanpa Roh Tuhan kita tidak dapat melakukan apa-apa? Kita harus senantiasa datang kepada Tuhan supaya kita terus menerus dipenuhi dan dipersiapkan untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa di dalam Tuhan.  Tanpa penyertaan Tuhan dalam hidup kita, keluarga kita, komuniti kita, pekerjaan kita, apa pun tidak bisa berhasil. WE need the presence of God in our life to do greater things. Revival is when we constantly come before God and empty ourselves before Him, and allowing Him to refill us once again. Contohnya,  seperti bateri telefon, jika telefon sudah low batt, maka sudah tentu kita akan cepat cepat mengecaskannya, demikian juga dengan kerohanian kita.

1. The thirst for more
Yohanes 7:37 (TB)  Dan pada hari terakhir, yaitu pada puncak perayaan itu, Yesus berdiri dan berseru: "Barangsiapa haus, baiklah ia datang kepada-Ku dan minum!

☕ Apakah Roh kita haus akan Tuhan pada hari ini? Jiwa yang haus akan Tuhan akan dipuaskan. Apabila kita datang kepada Tuhan dengan mengosongkan diri kita, maka Tuhan akan terus memenuhi kita, kepenuhan yang berkelimpahan,  hallelujah. There must be a deep thirst for more of God in our lives. Bukannya satu atau dua hari, tetapi setiap hari setiap masa kita perlu dan harus  datang kepada Tuhan dipenuhi, dipulihkan, dibangkitkan kembali untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa dalam nama Yesus!

2. Revival is Refilling of more of God
Wahyu 22:17 (TB)  Roh dan pengantin perempuan itu berkata: "Marilah!" Dan barangsiapa yang mendengarnya, hendaklah ia berkata: "Marilah!" Dan barangsiapa yang haus, hendaklah ia datang, dan barangsiapa yang mau, hendaklah ia mengambil air kehidupan dengan cuma-cuma!

🍹 kebangkitan rohani Terjadi Apabila kita datang merendahkan diri di hadapan Tuhan dan mencari wajah Tuhan. Tuhan menyatakan bahawa , "Marilah kepada-Ku, semua yang letih lesu dan berbeban berat, Aku akan memberi kelegaan kepadamu." Di Sini  ada Satu undangan yang terbuka dari TUHAN kepada kita dan bukan sahaja sampai di sana, Tuhan juga menyatakan bahawa "tetapi orang-orang yang menanti-nantikan TUHAN mendapat kekuatan baru: mereka seumpama rajawali yang naik terbang dengan kekuatan sayapnya; mereka berlari dan tidak menjadi lesu, mereka berjalan dan tidak menjadi lelah." Hallelujah 🙌 🔥 🔥 Amen!

Saudara dan Saudari sekalian, persoalannya sekarang adalah, apakah kita datang kepada Tuhan selalu setiap waktu mencari wajah Tuhan dan mengizinkan-Nya untuk terus-menerus memenuhi kita dengan Roh-Nya dan memulihkan kita, membangkitkan kita, memperkasakan kita, mempersiapkan kita? Kita tidak dapat melakukan apa-apa jika kita berjalan sendiri tanpa penyertaan Tuhan dan hidup tanpa Tuhan. WE need God to constantly revive us and refill us So that we would ve empowered to Impart the Revival fire 🔥 🔥 🔥 to everyone hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 Amen!

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: