Thursday, November 26, 2015

To be the Revivalist...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan dan memperkasakan untuk melakukan kehendak Bapa yang diamanatkan kepada kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

To be the Revivalist...

Kisah Para Rasul 22:21 (TB)  Tetapi kata Tuhan kepadaku: Pergilah, sebab Aku akan mengutus engkau jauh dari sini kepada bangsa-bangsa lain."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #330. Tahukah anda bahawa Revival itu bukan hanya terjadi untuk satu bangsa atau kaum sahaja tetapi ia harus disebarkan kepada setiap suku bangsa yang ada di dunia ini? Tuhan telah memilih anda secara teliti dan spesifik untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Anda juga mampu melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa apabila anda sanggup keluar dari zon keselesaan anda dan mengambil langkah pertama untuk menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Revival is not confined to certain groups of people. Engkau telah diutus untuk menjadi nabi bagi bangsa-bangsa dan bukannya satu bangsa sahaja.

1. You are called to the nations
Yeremia 1:5 (TB)  "Sebelum Aku membentuk engkau dalam rahim ibumu, Aku telah mengenal engkau, dan sebelum engkau keluar dari kandungan, Aku telah menguduskan engkau, Aku telah menetapkan engkau menjadi nabi bagi bangsa-bangsa."

🍏🍊 Di sini ada satu jemputan yang secara spesifik berbicara kepada kita. Tuhan memberikan jemputan ini kepada anda dan saya. Satu jemputan yang di dalamnya terkandung perutusan untuk ke  bangsa-bangsa.  Apakah anda mau menerima jemputan itu dan menjadi perutusan Tuhan atau tidak? Tuhan telah menyelamatkan kita, memanggil kita dan memilih kita supaya kita menceriterakan segala sesuatu yang telah dilakukan oleh Tuhan dan juga menyebarkan api Kebangkitan rohani. Revival is contagious. Apabila api 🔥 kebangkitan rohani itu mulai menyala, ianya seperti api yang menyala-nyala, terkurung dalam tulang-tulang kita; berlelah-lelah untuk menahannya, tetapi kita tidak sanggup dan tidak bisa menahannya daripada terus menyala-nyala. Api 💥 🔥 itu harus disebarkan.

🍆🍅 Bukannya bermaksud anda menjadi seorang nabi barulah anda mau bergerak melakukan kehendak Bapa.  Tuhan sedang mencari seorang yang akan membawa api Kebangkitan rohani ini kepada semua orang. Tuhan sedang mencari orang-orang yang akan berkata "INI AKU TUHAN, UTUSLAH AKU." Revival is contagious. Seperti penyakit ia harus menular dan merebak.

Apakah kita cuma terikat kepada bangsa  kita sahaja ataupun kita menjadi saluran berkat kepada bangsa-bangsa yang lain? Terkadang saya pun heran dengan cara pekerjaan Tuhan yang di mana Dia memakai saya dari suku bangsa yang lain untuk pergi menjangkau bangsa-bangsa yang lain. Hallelujah 🙌 🔥 🔥. Kebangkitan rohani akan terjadi secara meluas apabila kita menceritakannya atau menyebarkan berita 📰 tentang pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luar biasa kepada semua orang yang kita jumpa.  Bukan lagi tertumpu kepada satu kampung atau satu daerah tetapi kita membawa khabar baik tentang kebangkitan rohani yang terjadi itu ke tempat - tempat yang lain. 

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**


No comments: