Tuesday, November 24, 2015

Revival means to CHANGE...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa pemulihan dan pembaharuan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival means to CHANGE...

2 Korintus 5:17 (TB)  Jadi siapa yang ada di dalam Kristus, ia adalah ciptaan baru: yang lama sudah berlalu, sesungguhnya yang baru sudah datang.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #328. Tahukah anda bahawa Revival sepatutnya menghasilkan buah-buah pertobatan dan perubahan dalam hidup kita? Revival bermaksud pertobatan yang membawa perubahan dan transformasi di dalam hidup kita, tetapi jika tidak ada perubahan yang terjadi dan sikap kita, karakter kita, tingkah laku kita, masih sama saja seperti yang dulu, ada satu masalah yang besar di situ. Jika kita mau Revival terjadi maka kita juga harus bersiap sedia untuk perubahan yang akan Tuhan lakukan dalam hidup kita supaya kita akan terus menerus diperbaharui dan terus bertumbuh dan berakar di dalam Kristus Yesus.

1. To be Found in Christ Jesus.
Yohanes 15:4 (TB)  Tinggallah di dalam Aku dan Aku di dalam kamu. Sama seperti ranting tidak dapat berbuah dari dirinya sendiri, kalau ia tidak tinggal pada pokok anggur, demikian juga kamu tidak berbuah, jikalau kamu tidak tinggal di dalam Aku.

🍵☕ Jadi siapa yang ada di dalam Kristus, ia adalah ciptaan baru. Lihat betul betul ayat ini. Proses "penciptaan baru" ini terjadi APABILA ANDA BERADA DI DALAM KRISTUS YESUS." Tidak mungkin kita menjadi ciptaan baru jika kita tinggal di luar Yesus. Tidak mungkin kita diselamatkan, diampunkan, dibangkitkan, diperbaharui, dipulihkan, diperkasakan, dipersiapkan, dan dipenuhi jika kita tinggal di luar Yesus Kristus Tuhan dan Penyelamat kita. Ramai yang menerima Tuhan Yesus sebagai Tuhan dan Penyelamat mereka tetapi tidak tinggal di dalam-Nya, maka bagaimana mungkin kita bisa melihat perubahan itu?

🍚🍜 Tinggallah di dalam-Nya, supaya apabila anda berada di dalam-Nya maka kehidupan anda akan makin diubah, dibentuk menjadi bejana yang indah bagi kemulianNya. Change is a lifelong process and it doesn't happen in one day, I agree to that but, don't tell me that "we are serving for 15 years or 30 years," if our arrogant attitude and character isn't changing and has not changed even a centimeter, seriously there's something wrong. Revival means repentance that brings change and transformation in our spiritual life, but if it is not happening at all, well there's some serious problem in us.

2. It cannot be the same.
Matius 9:17 (TB)  Begitu pula anggur yang baru tidak diisikan ke dalam kantong kulit yang tua, karena jika demikian kantong itu akan koyak sehingga anggur itu terbuang dan kantong itu pun hancur. Tetapi anggur yang baru disimpan orang dalam kantong yang baru pula, dan dengan demikian terpeliharalah kedua-duanya."

🍔🍟 Yang lama harus mati, disalibkan, harus pergi dan yang baru harus datang. Anggur baru tidak boleh bercampur dengan anggur lama, kerana kantong simpanan anggur itu akan koyak. Bermaksud apabila kita masih lagi mau menyimpan segala peekara buruk kita yang lama, perangai kita, karakter kita, kebiasaan kita yang buruk dan jahat, sifat marah, penzinaan, percabulan dan macam-macam lagi di dalam hidup kita,  maka di situ akan terjadi satu pergolakan diantara terang dan gelap, yang gelap akan memberontak terhadap terang. Kegelapan mau menguasai terang yang sudah ada di dalam kita, kerana kita tidak mengizinkan Tuhan untuk bekerja di dalam hidup kita membuang segala sesuatu yang masih mengikat kita, daripada terus bertumbuh dan berakar di dalam Kristus Yesus. Amen! Anda adalah Ciptaan Tuhan yang baru yang telah direncanakan Allah untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa jadi janganlah perkara-perkara ini yang menjadi penghalang dan menghalangi kita untuk terus maju di dalam Tuhan. Revival is CHANGE!

Amen! Ayuh kita terus maju dan menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Pertobatan, pemulihan, penyembuhan, pembaharuan, kebangkitan rohani harus terjadi di dalam kita terlebih dahulu, harus dimulai dari diri sendiri dahulu dan kemudian kepada yang lain. Tuhan memberkati!

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: