Friday, November 13, 2015

By the Power of the Holy Spirit...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membangkitkan dan memperkasakan kita untuk terus berlari bersama menyebarkan api Kebangkitan rohani ini dengan keberanian daripada Roh Kudus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

By the Power of the Holy Spirit....

Kisah Para Rasul 4:31 (TB)  Dan ketika mereka sedang berdoa, goyanglah tempat mereka berkumpul itu dan mereka semua penuh dengan Roh Kudus, lalu mereka memberitakan firman Allah dengan berani.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #317. Tahukah anda bahawa Revival yang terjadi di dalam hidup kita memberikan satu kesan yang mendalam dan luarbiasa kepada diri kita dan juga kepada yang lain? Bukan karena kuat gagah kita namun oleh kerana kuasa RohNya yang sedang bekerja di dalam hidup kita dan melalui kita. Apabila Pencurahan Roh Kudus terjadi, setiap orang yang dipenuhi oleh Roh Kudus, menjadi manusia yang lain (1 Samuel 10:6). Bukan hanya sekadar keberanian yang luarbiasa, tetapi kepenuhan kuasa Roh Kudus yang diberikan kepada kita untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa di dalam nama Yesus.

Revival terjadi apabila ada orang yang berdoa,  dan bukannya doa mee segera (doa 5 minit) Tetapi membuat komitmen untuk berdoa 🙏. Maka Pencurahan Roh Kudus terjadi dan kebangkitan rohani pun terjadi. Seseorang itu dibangkitkan kembali secara pribadinya dan dia dengan kepenuhan Roh Kudus melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Kita perlukan Roh Kudus untuk melakukan kehendak Bapa dan melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Hanya lewat Roh Kudus kita dapat lakukannya. Bukan kerana kuat gagah kita namun oleh kerana kuasa RohNya yang sedang bekerja di dalam kita dan melalui kita. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 🔥.... Bukakanlah hati mu dan berikanlah dirimu untuk dibaptiskan dalam Roh Kudus dan api.

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: