Wednesday, November 25, 2015

Revival is Renewal...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperbaharui dan memulihkan kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival is Renewal...

Roma 12:2 (TB)  Janganlah kamu menjadi serupa dengan dunia ini, tetapi berubahlah oleh pembaharuan budimu, sehingga kamu dapat membedakan manakah kehendak Allah: apa yang baik, yang berkenan kepada Allah dan yang sempurna.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #329. Tahukah anda bahawa Revival yang terjadi di dalam hidup kita harus memperbaharui serta memulihkan keadaan hidup kita? Renewal is a process that takes place when the Holy Spirit comes upon you. Pembaharuan harus terjadi supaya diri kita yang lama tidak lagi berkuasa terhadap tubuh kita tetapi Roh Kudus yang berkuasa. Apabila kita dibangkitkan kembali, maka susulannya yang harus terjadi adalah proses pembaharuan, pemulihan.  Kita harus menghasilkan buah-buah pertobatan dari hidup kita. For the past few weeks I've been sharing regarding personal Revival. Why personal revival is important? It's because to see a greater revival, it begins with us. Ya, ia bermula dari diri kita. Revival memulihkan kita kembali kepada Tuhan. Perhubungan kita makin hari harus makin akrab dan intim bersama Tuhan. Harus ada perubahan dan pembaharuan yang terjadi dalam diri kita dahulu baru kemudian kita dapat menyebarkan api Kebangkitan rohani ini kepada semua orang. Tidakkah anda merindukan supaya dunia pun merasakan kasih yang anda rasaka dari Yesus Tuhan?

1. Renewal of our mind
Roma 12:2 (TB)  Janganlah kamu menjadi serupa dengan dunia ini, tetapi berubahlah oleh pembaharuan budimu...

☕🍞 Roh Kudus akan mulai beroperasi memperbaharui kotak pemikiran kita. Mentaliti kita harus berubah, harus diperbaharui. Janganlah anda mengatakan bahawa anda seorang pengikut Kristus, jika anda tidak mau memberikan diri anda, tubuh jasmani anda, hati anda, mentaliti anda supaya diperbaharui oleh Roh Kudus. Be transformed by the renewing of mind.  Anda akan terus menerus mengalami kebangkitan rohani apabila anda terus menerus memberikan kehidupan anda kepada Tuhan supaya diperbaharui selalu.

🍴🍛 Revival is Restoration. Restoration of our first love. God's plan  for revival is for humanity be restored to her CREATOR God. To be restored to their first love. Kita hanya dapat dipulihkan apabila kita mengizinkan Tuhan bekerja di Dalam hidup kita. Apa gunanya kita melewati kebangkitan rohani jika kita tidak mau hidup kita diubah? Tell me Why...? Kita Harus, kita perlu! Janganlah masih lagi terikat dengan perangai kita yang sombong yang penuh dengan keangkuhan, hidup dalam kegelapan dan sebagainya. Tetapi berikanlah diri anda kepada Tuhan supaya ada pemulihan terjadi.

2. Revival Is To do His will
Roma 12:2 (TB)  .....sehingga kamu dapat membedakan manakah kehendak Allah: apa yang baik, yang berkenan kepada Allah dan yang sempurna.

🍲🍜 Anda harus membedakan kehendak Tuhan dan pekerjaan iblis. Janganlah kita memberikan diri kita kepada iblis untuk melakukan kehendaknya yang membawa kebinasaan. Tetapi setelah anda diperbaharui dan sudah berakar dalam Tuhan maka lakukanlah kehendakNya. Tuhan mau agar penciptaan-Nya kembali kepadaNya dan itu hanya boleh terjadi apabila anda dan saya pergi dan menyebarkan api Kebangkitan rohani ini serta memberitakan Injil dan berita pertobatan dan pengampunan dosa bagi bangsa-bangsa. Hallelujah!

Jangan  kita lupakan kenapa Tuhan telah menyelamatkan kita, memanggil kita dan memilih kita. Revival is contagious. Apabila api 🔥 kebangkitan rohani itu mulai menyala, ianya seperti api yang menyala-nyala, terkurung dalam tulang-tulang kita; berlelah-lelah untuk menahannya, tetapi kita tidak sanggup dan tidak bisa menahannya daripada terus menyala-nyala. Api 💥 🔥 itu harus disebarkan.

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: