Wednesday, November 4, 2015

Revival is a radical movement...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan dan memperkasakan kita untuk terus berjuang menyebarkan api Kebangkitan rohani dengan radikal dan agresif. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival is a radical movement...!

Kisah Para Rasul 4:12-14 (TB)  Dan keselamatan tidak ada di dalam siapa pun juga selain di dalam Dia, sebab di bawah kolong langit ini tidak ada nama lain yang diberikan kepada manusia yang olehnya kita dapat diselamatkan." Ketika sidang itu melihat keberanian Petrus dan Yohanes dan mengetahui, bahwa keduanya orang biasa yang tidak terpelajar, heranlah mereka; dan mereka mengenal keduanya sebagai pengikut Yesus. Tetapi karena mereka melihat orang yang disembuhkan itu berdiri di samping kedua rasul itu, mereka tidak dapat mengatakan apa-apa untuk membantahnya.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #308. Tahukah anda bahawa Revival adalah satu pergerakan yang radikal? Ya, itulah yang sepatutnya terjadi. Pergerakan kebangkitan rohani harus radikal dan agresif. Ia bukannya hanya untuk seketika ataupun untuk satu musim, tetapi itu harus tetap bergerak sehingga maranatha. Pergerakan itu mati apabila orang-orang menjadi dingin dan suam suam kuku dan sudah selesa dengan keadaan mereka, comfort zone. Zaman Kisah Para Rasul ini boleh saya katakan satu pergerakan penginjilan dan Revival yang radikal dan agresif. Biarpun mereka diancam, dipenjarakan, terkandas di lautan dan macam-macam lagi, mereka tetap bergerak. Demikianlah juga pada hari ini, apakah Revival sedang bergerak? Zaman Kisah Para Rasul bukan sekadar sejarah yang telah terjadi, tetapi ia adalah hidup dan kita juga harus mencontohinya dan melakukannya.

1. Radical preaching
Kisah Para Rasul 4:12 (TB)  Dan keselamatan tidak ada di dalam siapa pun juga selain di dalam Dia, sebab di bawah kolong langit ini tidak ada nama lain yang diberikan kepada manusia yang olehnya kita dapat diselamatkan."

🍞 Revival happens when the Word of God is delivered in the power of the Holy Spirit. Not just speaking and sharing, but there's power of the Holy Spirit accompanied by the preaching of the Word of God. Revival terjadi apabila kita tidak berkompromi dengan kebenaran Firman Tuhan dan tetap menyatakan kebenaran itu kepada semua orang. Pemberitaan Firman Tuhan haruslah seperti pedang yang bermata dua yang menusuk setiap hati dan jiwa kita dan menggerakkan kembali hati kita, a jump start for revival Secara pribadi.

☕ Revival bermula daripada seorang peribadi yang mau dijamah, diubah, dibentuk, dibangkitkan, diperbaharui dan dipersiapkan serta diperkasakan melalui Kebenaran Firman Allah. Keselamatan tidak ada di dalam siapa pun juga selain di dalam Dia, sebab di bawah kolong langit ini tidak ada nama lain yang diberikan kepada manusia yang olehnya kita dapat diselamatkan.  Ini barulah pemberitaan Firman Tuhan yang radikal. Tiada nama lain yang diatasnya kita diselamatkan, kecuali dan hanya DI DALAM NAMA YESUS. Hanya di dalam Yesus ada Revival. Revival happens when you have Jesus in you.

2.  Revival is a radical movement
Kisah Para Rasul 4:13 (TB)  Ketika sidang itu melihat keberanian Petrus dan Yohanes dan mengetahui, bahwa keduanya orang biasa yang tidak terpelajar, heranlah mereka; dan mereka mengenal keduanya sebagai pengikut Yesus.

🍪 Keberanian untuk memberitakan Firman Tuhan dan juga menyebarkan api Kebangkitan rohani ini harus ada dalam setiap hati. Tidak kira sama ada kamu seorang yang terpelajar atau tidak. The Holy Spirit equips and enable us to do great and mighty works for God. Roh Tuhan akan berkuasa atas kamu dan Engkau akan menjadi manusia yang lain sehingga membuatkan orang-orang di sekeliling anda menjadi heran. Jika  Tuhan dapat memakai seekor keldai, apalagi kita manusia yang penuh sifat dan berakal? Tuhan tidak memandang sama ada kita ini terpelajar atau tidak, ada pangkat dan status serta posisi tertinggi dalam gereja atau  tidak. Tuhan mencari-cari orang-orang yang sanggup Melakukan amanat Agung Tuhan.

3. Revival is the evidence of His work in our lives.
Kisah Para Rasul 4:14 (TB)  Tetapi karena mereka melihat orang yang disembuhkan itu berdiri di samping kedua rasul itu, mereka tidak dapat mengatakan apa-apa untuk membantahnya.

🍩 Apabila orang-orang melihat kepada apa yang sedang terjadi dan kepada apa yang Tuhan telah lakukan, mereka akan tercengang-cengang, mereka tidak akan dapat membantah, menghalang kerana mereka sendiri telah melihat dengan mata mereka sendiri pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa. Namun itu tidak bermaksud bahawa tidak akan ada tentangan. Iblis sejak dari awal lagi sehingga ke hari ini sedang giat dalam menghalang dan menentang pekerjaan Tuhan. Namun demikian, ketahuilah bahawa Allah berkuasa di bumi dan di surga. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥... Roh Tuhan yang ada di dalam kita yang memampukan kita untuk melakukan kehendak Bapa dan melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa .

A men who's heart is revived will preach and do things differently from others. Seorang yang mempunyai Roh yang berbeda daripada yang lain. Biarlah rohmu menyala-nyala dan layanilah Tuhan. Jangan pernah menyerah selagi masih hidup. Jangan pernah mundur selagi musuh masih aktif. Tetap bergerak maju menyebarkan api Kebangkitan rohani itu kepada setiap pribadi, generasi ini dan bangsa kita. Amen... Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 jadilah seorang penggerak kebangkitan rohani yang radikal.

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: