Monday, February 15, 2016

Aftermath of Revival...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan untuk terus maju di dalam Tuhan Yesus dan menjangkau jiwa-jiwa bagi Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Aftermath of Revival...

Kolose 2:6-7 (TB)  Kamu telah menerima Kristus Yesus, Tuhan kita. Karena itu hendaklah hidupmu tetap di dalam Dia.  Hendaklah kamu berakar di dalam Dia dan dibangun di atas Dia, hendaklah kamu bertambah teguh dalam iman yang telah diajarkan kepadamu, dan hendaklah hatimu melimpah dengan syukur.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #46. Tahukah anda bahawa Revival yang terjadi di dalam hidup kita harus membawa perubahan dalam hidup kita? Kepenuhan hidup kita adalah hanya di dalam Kristus Yesus. Perubahan terjadi apabila kita terus menerus mengizinkan Roh Kudus bekerja di dalam hidup kita. Satu Tindakan susulan selepas Revival yang terjadi di dalam hidup kita adalah hidup yang berakar dan bertumbuh di dalam Yesus. Kamu telah menerima Kristus Yesus, Tuhan kita. Karena itu hendaklah hidupmu tetap di dalam Dia.

1. The change is happening
Roma 12:2 (TB)  Janganlah kamu menjadi serupa dengan dunia ini, tetapi berUBAHlah oleh pembaharuan budimu, sehingga kamu dapat membedakan manakah kehendak Allah: apa yang baik, yang berkenan kepada Allah dan yang sempurna.

🍞☕ PerUBAHan itu adalah bagus. We need to change. We must change. We are the agents of change. Jika kita mau mengubah dunia, ia harus dimulai dari diri kita terlebih dahulu. Pembaharuan harus terjadi supaya diri kita yang lama tidak lagi berkuasa terhadap tubuh kita tetapi Roh Kudus yang berkuasa. Apabila kita dibangkitkan kembali, maka susulannya yang harus terjadi adalah proses pembaharuan, pemulihan.  Kita harus menghasilkan buah-buah pertobatan dari hidup kita. Harus ada perubahan dan pembaharuan yang terjadi dalam diri kita dahulu baru kemudian kita dapat menyebarkan api Kebangkitan rohani ini kepada semua orang. Tidakkah anda merindukan supaya dunia pun merasakan kasih yang anda rasakan  dari Yesus Tuhan?

🍔🍕 Untuk melihat perubahan ini terjadi, kita TETAP BERAKAR DAN BERTUMBUH DI DALAM KRISTUS YESUS. Seperti satu pokok, untuk membolehkan ia tetap bertumbuh, dedaunan yang hijauan, dan juga menghasilkan buah yang lebat, maka pokok itu harus berakar di dalam tanah dengan lebih dalam, iaitu akar tunjang pokok itu akan terus menggali sampai ke dalam dalamnya sehingga ia dapat mencari segala sumber nutrisi, air dan segala sesuatu yang pokok itu perlukan untuk terus bertumbuh dan berbuah. Demikianlah juga dengan diri kita, akar tunjang kita adalah hati kita, dan haruslah menggali sedalam dalamnya di dalam Tuhan supaya hati kita dan roh kita dapat mencari atau mendapatkan segala sumber nutrisi yang diperlukan olehnya untuk terus maju dan berhasil di dalam Tuhan. Amen! Bagaimana perubahan boleh terjadi? Ia terjadi apabila kita melakukan Firman-Nya yang seturut kehendakNya. Yakobus 1:22-23 (TB)  Tetapi hendaklah kamu menjadi pelaku firman dan bukan hanya pendengar saja; sebab jika tidak demikian kamu menipu diri sendiri. Sebab jika seorang hanya mendengar firman saja dan tidak melakukannya, ia adalah seumpama seorang yang sedang mengamat-amati mukanya yang sebenarnya di depan cermin.

Jika kita telah mengalami kebangkitan Rohani dan selepas itu kita tidak melakukan apa-apa tentang Revival itu, maka ia akan berlalu begitu sahaja. Ia akan menjadi hanya sekadar sejarah di dalam hidup anda sahaja. If you just want The goosebumps of Revival then you will never experience the change that God has prepared for you. Revival in our lives is constant Renewal of ourselves. Perubahan terjadi apabila roh kita sensitif kepada setiap teguran Roh Kudus, dan mengizinkan pembaharuan yang mau dikerjakan oleh Roh Kudus di dalam hidup kita apabila kita terus berakar dan bertumbuh di dalam Tuhan Yesus. Apakah respon Anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: