Sunday, February 21, 2016

Revival is to OBEY God...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan kita untuk terus taat dan setia kepada Tuhan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

REVIVAL is to OBEY God...

Kisah Para Rasul 4:19 (TB)  Tetapi Petrus dan Yohanes menjawab mereka: "Silakan kamu putuskan sendiri manakah yang benar di hadapan Allah: taat kepada kamu atau taat kepada Allah.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #52. Tahukah anda bahawa Revival adalah juga anda mentaati dan setia kepada Tuhan? Revival is to OBEY God. Bagaimana ia terjadi? Apabila Tuhan menjamah anda, membangkitkan anda, maka Roh Kudus akan senantiasa bekerja di dalam hidup kita membawakan kesedaran di dalam hidup kita kenapa kita harus hidup berkenan kepada Tuhan. Salah satu caranya anda mentaati Tuhan adalah apabila anda melakukan apa yang diperintahkan oleh Tuhan. Contohnya amanat Agung Tuhan. Secara pribadi, jika Tuhan menyuruh saya melakukan, saya akan lakukan biarpun saya sudah tau apakah risiko yang harus saya tanggung. Saya memilih untuk mentaati Tuhan. Well, the road will not be a smooth and silky, but it's worth it to OBEY God than to give in to what people has to say to you with all the worldly wisdom they have. You must be sensitive to the Voice of God. Jangan salah dengar. Well, ada yang tidak akan suka, ada yang akan menentang bila anda membuat sesuatu tetapi ketahuilah bahawa jika Tuhan yang menyuruh anda melakukan sesuatu maka Dia juga akan menyertai anda.

1. Revival is to OBEY God
1 Samuel 15:22  So Samuel said: "Has the LORD [as great] delight in burnt offerings and sacrifices, As in obeying the voice of the LORD? Behold, to obey is better than sacrifice, [And] to heed than the fat of rams.

☕🍞 To obey is better than sacrifice. Apakah kita taat dan setia kepada Tuhan? We must be on the move with God. Apabila kita mentaati Tuhan dan melakukan segala perintah-Nya maka anda juga akan menyaksikan keberhasilan anda dalam kehidupan kerohanian anda. Tidak berguna jika anda mempersembahkan korban bakaran kepada Tuhan tetapi hati anda tidak taat kepada Tuhan. Tidak berguna jika kita impikan pelayanan yang besar jika kita tidak taat dan setia dalam perkara kecil yang Tuhan telah percayakan kepada kita. Sebagai contoh, jika Tuhan telah menyuruh anda untuk melakukan sesuatu dan anda sungguh pasti, sangat pasti bahawa Tuhan yang telah berbicara dengan anda, dan kemudian anda pergi dan bertanya kepada orang lain tentang pendapat mereka akan hal itu dan mereka katakan "tak perlulah buat..." Atau "betul ka engkau dengar Tuhan yang berbicara..." Ataupun "Eh Tuhan tidak berbicara kepada kamu seorang sahaja.... " Apakah tindakan anda? Apakah anda tetap akan melaksanakan perintah Tuhan atau akur pada hikmat manusia? Tidak salah meminta pandangan dan nasihat, tetapi kesudahannya terletak di tangan anda untuk mentaati Tuhan ataupun tidak..

Bagaimana kita mentaati Tuhan? Dengan cara hidup benar, Kudus dan saleh di hadapan Tuhan. Mentaati Firman-Nya dan melakukannya. Mendengar segala perintah-Nya dan melaksanakannya. Kenapa saya katakan bahawa Revival adalah juga untuk mentaati Tuhan ialah kerana jika kita tidak mentaati Tuhan, tidak merendahkan diri di hadapan-Nya sudah pasti juga kita tidak akan melakukan apa yang diperintahkan-Nya kepada kita. Revival Is when you obey and allow the Holy Spirit to work in you. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥. Hidup taat dan setia kepada Tuhan Yesus.... Amen...! Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: