Monday, February 22, 2016

Revival means to repent. Repentance means to CHANGE...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kasih dan pengampunan Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

REVIVAL means to repent. Repentance means to CHANGE...

Yesaya 1:13, 16, 18 (TB)  Jangan lagi membawa persembahanmu yang tidak sungguh, sebab baunya adalah kejijikan bagi-Ku. Kalau kamu merayakan bulan baru dan sabat atau mengadakan pertemuan-pertemuan, Aku tidak tahan melihatnya, karena perayaanmu itu penuh kejahatan.
Basuhlah, bersihkanlah dirimu, jauhkanlah perbuatan-perbuatanmu yang jahat dari depan mata-Ku. Berhentilah berbuat jahat,
Marilah, baiklah kita beperkara! — firman TUHAN — Sekalipun dosamu merah seperti kirmizi, akan menjadi putih seperti salju; sekalipun berwarna merah seperti kain kesumba, akan menjadi putih seperti bulu domba.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #53. Tahukah anda bahawa Revival adalah pengampunan dosa dan lewat dari pengampunan dosa itu harus juga terjadi perubahan dalam hidup kita? Apa lah ertinya kehidupan ini jika kita asyik berdosa dan meminta ampun,  kemudian melakukan hal yang sama lagi dan kemudian meminta ampun lagi? Revival is a total change of your heart. It is your heart that matters the most, the change of heart. Bukannya bermaksud hati mu dikeluarkan dan ditukar,  tetapi lebih kurang macam itu lah... Tuhan mengambil hatimu, membasuh seputih salju, membasuh dan membuang segala kesan kesan dosa dari  hidup mu. Apakah anda rasa bahawa Tuhan menerima persembahan kita jika di dalam hidup kita masih ada dosa?

1. Change of heart
Yesaya 1:16 (TB)  Basuhlah, bersihkanlah dirimu, jauhkanlah perbuatan-perbuatanmu yang jahat dari depan mata-Ku. Berhentilah berbuat jahat,

🍞☕ Perjalanan yang seterusnya di dalam Revival yang terjadi di dalam hidup anda adalah perUBAHan hati kita. Janganlah terikat lagi dengan dosa ataupun terus melakukan dosa. Izinkanlah Roh Kudus untuk memperbaharui kita senantiasa, membersihkan kita, dan menjauhkan diri kita dari perangkap dosa. Kebangkitan rohani terjadi di dalam hidup kita supaya tidak ada lagi kegelapan di dalam kita. Jika kita telah diselamatkan, diampuni, maka harus ada Transformasi yang nyata terjadi di dalam hidup kita. Perubahan bukanlah perubahan sampai terjadi suatu perubahan! Janganlah kita menjadi sama seperti dunia ini. Izinkanlah Roh Kudus untuk memperbaharui kita, dimulai dari hati kita. Revival is when your life is changed totally and you live to do His will. A heart that's fully surrendered to God.

Revival is not a revival until you are revived. Datanglah, berperkaralah bersama Tuhan. Maksudnya datanglah kepada Tuhan dengan segenap hati anda dan izinkanlah Dia mengubah anda dari dalam ke luar. Sekalipun dosamu merah seperti kirmizi, akan menjadi putih seperti salju; sekalipun berwarna merah seperti kain kesumba, akan menjadi putih seperti bulu domba. Renewal of our hearts is true revival. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: