Tuesday, February 2, 2016

Revival is to be true to God...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan pengampunan dosa. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

REVIVAL is to be true to God....

Kisah Para Rasul 8:21-22 (TB)  Tidak ada bagian atau hakmu dalam perkara ini, sebab hatimu tidak lurus di hadapan Allah. Jadi bertobatlah dari kejahatanmu ini dan berdoalah kepada Tuhan, supaya Ia mengampuni niat hatimu ini;

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #33. Tahukah anda bahawa Tuhan meminta supaya kita benar di hadapan Tuhan? Revival happens so that we no longer live in the filth that we were living in and aslo after being revived, the old must be crucified. Di dalam Firman Tuhan yang kita baca hari ini, ada seorang yang bernama Simon yang mempraktikkan sihir. Ketika dia melihat Petrus dan Yohanes melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa, maka Simon meminta mereka memberikan Roh Kudus kepada dia dengan bayaran wang. Adakalanya kita memikirkan bahawa kita bisa merasuah Tuhan dengan melakukan pelayanan hanya sekadar menutupi dosa kita. Simon punya keinginan yang benar tetapi motifnya tidak benar.

1. Revival is Renewal Of Heart
Kisah Para Rasul 8:21 (TB)  Tidak ada bagian atau hakmu dalam perkara ini, sebab hatimu tidak lurus di hadapan Allah.

🍞 ☕ Kebangkitan rohani terjadi di dalam hidup kita supaya tidak ada lagi kegelapan di dalam kita. Jika kita telah diselamatkan, diampuni, maka harus ada Transformasi yang nyata terjadi di dalam hidup kita. Perubahan bukanlah perubahan sampai terjadi suatu perubahan! Janganlah kita menjadi sama seperti dunia ini. Izinkanlah Roh Kudus untuk memperbaharui kita, dimulai dari hati kita. Kesannya Revival terhadap seseorang adalah hidup yang telah ditransformasikan, diubah menjadi ciptaan yang di dalam Yesus. Simon yang ahli sihir itu, dia mau mengenal Tuhan, namun niat hatinya tidak benar di hadapan Tuhan. Dia ingin "membeli" Roh Kudus dan juga menggunakan Roh Kudus untuk mengaut keuntungan. Kenapa ia terjadi begitu adalah sebabnya tidak ada perhubungan yang intim dengan TUHAN. Seseorang yang mengalami kebangkitan rohani di dalam hidupnya, bukan sahaja berhenti di situ tetapi selagi dia masih hidup selagi itulah dia harus mengizinkan Roh Kudus memperbaharui dia From inside out. Niat hati kita harus benar di hadapan Tuhan. REVIVAL is to be true to God.

Bagaimana keadaan hati kita hari ini? Revival is to remove our stony heart.  Izinkanlah Roh Kudus untuk menghancurkan hati kita yang keras supaya Ia boleh memulakan pekerjaan yang baru di dalam hidup kita. Kebangkitan rohani adalah pembaharuan hati kita. Kita diperbaharui selalu menjadi bejana kemuliaan-Nya yang melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa bagi kemulianNya. Janganlah kita yang telah mengenal Tuhan Yesus, hidup seperti orang-orang yang tidak mengenal Tuhan. Janganlah kita mengeraskan hati kita lagi kerana sudah waktunya untuk mencari TUHAN. Revival is when God invade us and change us from inside out. Your heart matters to God. Your life matters to God. Apakah respon Anda Hari Ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: