Thursday, February 11, 2016

What's next...?

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 penuh dengan kuasa Roh Kudus yang menggerakkan kita untuk terus berlari bersama menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini...

What's next...?

Kisah Para Rasul 19:20 (TB)  Dengan jalan ini makin tersiarlah firman Tuhan dan makin berkuasa.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #42. Tahukah anda bahawa sesudah anda dibangkitkan maka untuk teruskan dan memastikan Revival terus-menerus menyala-nyala kita harus menyebarkan api Kebangkitan Rohani Ini. Berita tentang Tuhan Yesus dan FIRMAN Tuhan makin tersiar apabila setiap murid-murid Yesus telah mengalami Pencurahan Roh Kudus dan setiap mereka telah dijamah. Mereka tidak berdiam sahaja selepas Pencurahan Roh Kudus Terjadi, tetapi mereka bergerak dan menyebarkan api Kebangkitan Rohani Itu. Now you are the Revivalist, so what would you do? Seorang revivalist perlu mempunyai sikap seperti di dalam 2 taw 7:14.. Apabila ada sikap seperti itu maka kita akan sentiasa  haus akan revival terjadi.. Bila kita haus akan revival, kita akan sentiasa dipakai Tuhan untuk menjangkau jiwa-jiwa yang lain.. Dan apabila Tuhan bekerja d tempat itu, perkara luar biasa akan terjadi seperti yang dilakukan oleh murid-murid Yesus. Secara tidak langsung ia tersebar di mana mana.. Jadi the next step untuk seorang revivalist is always to prepare untuk Panggilan Tuhan dalam pelayanan atau apapun.

1. What's the next step for every revivalist.....
Mazmur 96:3 (TB)  Ceritakanlah kemuliaan-Nya di antara bangsa-bangsa dan perbuatan-perbuatan-Nya yang ajaib di antara segala suku bangsa.

☕🍞 kita diselamatkan supaya kita menceriterakan segala perbuatan Tuhan yang dahsyat dan ajaib. Kebangkitan rohani yang terjadi dalam satu generasi itu harus diperturunkan kepada generasi yang akan datang supaya kebangkitan rohani itu tidak menjdi sekadar cerita sejarah, tetapi itu menjadi hidup dan masih fresh dalam hati setiap orang supaya ada lagi kegerakan dan kerinduan untuk satu kebangkitan rohani yang luar biasa dalam hati setiap peribadi yang mendengarnya. Jangan jadikan kebangkitan rohani itu sebagai satu topik sejarah, tetapi biar itu menjadi segar dalam hati kita supaya kerinduan untuk kebangkitan rohani tetap menyala-nyala dalam hati kita, roh kita. Ceritakan tentang perbuatan Tuhan yang dahsyat dan luar biasa dan sebarkan api kebangkitan rohani itu....! Mengenali Tuhan dengan lebih dalam,  dan memperkenalkan Dia kepada setiap suku bangsa dari generasi ke generasi yang akan datang. Anda dan saya adalah saksi daripada semuanya ini.

🍜🍝 You must constantly preserve the Revival Momentum and never ever slow down at any point of your life. Revival terjadi bukan sekadar untuk membangkitkan kita tetapi juga sesudah kerohanian kita dibangkitkan maka kita harus bergerak menyebarkan api Kebangkitan Rohani Itu kepada orang-orang yang masih dalam kegelapan dan telah menjadi suam-suam kuku. As I've said earlier, "Revival is God's Global Agenda to counteract spiritual decline and then to create a spiritual momentum". Tuhan membangkitkan anda terlebih dahulu dan kemudian meniadakan kemunduran rohani, dan menggerakkan anda untuk menyebarkan api Kebangkitan rohani itu.

Saudara dan Saudari sekalian, apakah gunanya jika kita telah mengalami kebangkitan rohani namun kita tidak pedulikannya dan tidak melakukan apa-apa dengan kebangkitan rohani yang terjadi di dalam hidup kita? A Revivalist is a person who desires for revival, A revivalist is passionate towards the lost and by all means tries to win them back. A revivalist moves in the power of the Holy Spirit and signs and wonders follows as they go And minister to everyone. A life of a Revivalist must constantly be built on the solid foundation of the Word of God and Fasting and Praying in order to preserve the Revival Momentum and to move in the power of the Holy Spirit to witness signs and wonders. Revival yang terjadi di dalam hidup kita bukanlah hanya sekadar sejarah yang harus disimpan tetapi ia harus disebarkan, disaksikan, diceritakan kepada semua orang supaya mereka pun mengalaminya. Jangan pernah kita lupakan bagaimana Tuhan telah menyelamatkan kita dari segala belenggu dosa yang mengikat kita. Kalau Tuhan telah mengubah hidup kita, membangkitkan kembali kita, maka pergilah dan ceritakanlah kepada semua orang, kerana kamu adalah saksi saksi-Nya yang sudah merasakan dan mengalami kebangkitan rohani dalam hidup kamu. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: