Thursday, February 25, 2016

It begins with prayer...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa doa. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

It begins with prayer...

Yakobus 5:15 (TB)  Dan doa yang lahir dari iman akan menyelamatkan orang sakit itu dan Tuhan akan membangunkan dia; dan jika ia telah berbuat dosa, maka dosanya itu akan diampuni.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #56. Tahukah anda bahawa permulaan Revival adalah DOA yang sungguh-sungguh dari segenap hati anda? Everybody needs revival in their life but they aren't experiencing it because they aren't praying 🙏 for it. Even though they pray, they aren't praying wholeheartedly. Untuk pengetahuan anda, Revival yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973 adalah lewat daripada beberapa orang pelajar dan cikgu yang berkumpul untuk BERDOA. Daripada situlah ia telah merebak sampai ke seluruh Borneo. Lihatlah betapa pentingnya Revival yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973. The impact is so massive  and it was born out of prayer...

1. Revival is born of fervent prayer...
Yakobus 5:15 (TB)  Dan doa yang lahir dari iman akan menyelamatkan orang sakit itu dan Tuhan akan membangunkan dia; dan jika ia telah berbuat dosa, maka dosanya itu akan diampuni.

🍞☕ Revival yang lahir daripada doa dan iman yang benar akan melihat hasil penuaian yang luarbiasa. It takes a prayer to see  His Kingdom invade Earth. Doa yang lahir dari iman akan memperlihatkan kemuliaan Tuhan dan Pencurahan Roh Tuhan ke atas setiap suku bangsa. Revival terjadi apabila ada yang sanggup sujud Dan Berdoa, Mencari Wajah Tuhan Dan Berbalik Dari Jalan-jalan Yang Jahat. A prayer that comes from within an anguished heart to see this generation being touched and transformed by His love. Setiap titisan airmata mu di dalam doamu, berharga di mata Tuhan. Kebangkitan rohani di Bario terjadi lewat daripada beberapa orang pelajar dan cikgu yang berkumpul untuk berdoa.

Jikalau anda sedang berdoa untuk kebangkitan rohani terjadi dan sepertinya belum ada apa-apa perubahan yang terjadi, jangan putus asa, TETAPLAH BERDOA..! Pada masa yang sama jadilah seorang pembawa kebangkitan rohani bagi bangsa dan generasi ini. Anda perlu berdoa dan harus bertindak. Kebangkitan rohani yang terjadi di Bario adalah lewat daripada doa tetapi ia tidak berhenti sampai di situ saja, selepas pelajar-pelajar itu dijamah oleh Tuhan, mereka semuanya mulai bergerak untuk menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Revival begins from you and I. Janganlah berfikir bahawa Revival terjadi apabila anda mengikuti KKR atau apa jika tidak ada persediaan hati anda. REVIVAL boleh terjadi di mana pun anda berada. Bukan saja saat-saat di kebaktian dan KKR, tetapi ketika anda keseorangan di dalam bilik anda saat anda sujud dan berdoa, mencari wajah Tuhan dan berbalik dari jalan-jalan yang jahat. Jangan tunggu untuk KKR baru anda mau dibangkitkan. Inilah masanya. Mulailah berdoa 🙏 izinkanlah Roh Kudus bekerja di dalam hidup anda. Apakah respon Anda......?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: