Monday, February 1, 2016

Time's of refreshing in revival...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menyegarkan jiwa dan memberikan kelegaan kepada kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Time's of refreshing in revival...

Kisah Para Rasul 3:19-20 (TB)  Karena itu sadarlah dan bertobatlah, supaya dosamu dihapuskan,
agar Tuhan mendatangkan waktu kelegaan, dan mengutus Yesus, yang dari semula diuntukkan bagimu sebagai Kristus.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #31. Tahukah anda bahawa Tuhan membangkitkan anda terlebih dahulu dan kemudian Dia memulihkan serta menggerakkan kembali cinta pertama kita? Tuhan membangkitkan kita kembali supaya kita diselamatkan, diampunkan, dipulihkan, diperbaharui, dibentuk dan dipersiapkan supaya Tuhan bisa membawa masa-masa kelegaan kepada kita. Time's of refreshing. You are refreshed when you are revived.

1. Refreshed and Revived
Kisah Para Rasul 3:19-20 (TB)  Karena itu sadarlah dan bertobatlah, supaya dosamu dihapuskan,
agar Tuhan mendatangkan waktu kelegaan, dan mengutus Yesus, yang dari semula diuntukkan bagimu sebagai Kristus.

🍞☕ Apabila kita berbalik kepada TUHAN dengan segenap hati kita, maka Tuhan mendatangkan waktu kelegaan, dan mengutus Yesus, yang dari semula diuntukkan bagimu sebagai Kristus. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥......  A time of refreshing, Renewal, Refilling, Relaunching, Revival..... God creates a new you. He brings Revival and then He creates miracle in your life and through your life. Sebelum hal itu boleh terjadi, kita harus sedar betapa jauhnya kita telah jatuh dalam dosa dan datang kepada Tuhan dalam pertobatan supaya segala dosa kita dihapuskan dan kita diselamatkan. Inilah masanya dan musimnya untuk generasi ini dan bangsa-bangsa kembali kepada Tuhan Yesus. You are refreshed when you are revived in the PRESENCE OF GOD.

2. Only in His presence
Yesaya 40:30-31 (TB)  Orang-orang muda menjadi lelah dan lesu dan teruna-teruna jatuh tersandung, tetapi orang-orang yang menanti-nantikan TUHAN mendapat kekuatan baru: mereka seumpama rajawali yang naik terbang dengan kekuatan sayapnya; mereka berlari dan tidak menjadi lesu, mereka berjalan dan tidak menjadi lelah.

🍖🍗 Kenapa kita perlu disegarkan setiap masa dan bagaimana? Apakah yang sedang membuat anda jatuh tersandung? Apabila kita bertobat dan berbalik kepada TUHAN, maka TUHAN menghapuskan segala sesuatu yang membuatkan anda dan saya jatuh tersandung dan juga menghapuskan segala sesuatu yang menghalangi kita daripada terus mendekati TUHAN. Sesudah kita bertobat, bukan hanya setakat di situ saja, bertobat dan sudah habis semuanya, kita harus terus menerus mengizinkan TUHAN untuk berkarya dalam hidup kita So that times of refreshing may come from the presence of the Lord. HANYA DI DALAM HADIRAT TUHAN ANDA DAPAT DIPENUHI KEMBALI, DIBANGKITKAN KEMBALI, DIPULIHKAN, DIPERBAHARUI, DISEGARKAN, DIPERKASAKAN, DIPERSIAPKAN UNTUK MELAKUKAN HAL-HAL YANG DAHSYAT DAN LUARBIASA. Orang-orang yang menanti-nantikan TUHAN mendapat kekuatan baru: mereka seumpama rajawali yang naik terbang dengan kekuatan sayapnya; mereka berlari dan tidak menjadi lesu, mereka berjalan dan tidak menjadi lelah. Waktu kelegaan, Time's of refreshing in the presence of God.

Saudara dan saudari sekalian, kita sedang berada di hari terakhir bulan January 2016. Apakah anda yang sedang anda lakukan dan sudah lakukan dengan hidup anda selama 31 hari ini? Jikalau kita masih belum buat keputusan untuk berbalik daripada jalan-jalan kita yang jahat, inilah masanya untuk anda Dan saya supaya berbalik dan izinkan TUHAN bekerja di dalam hidup kita supaya masa-masa kelegaan, time's of refreshing, dari Tuhan iaitu hadirat TUHAN menjamah kita, mengubah kita, membangkitkan kita dan memulihkan kita kembali. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: