Saturday, January 30, 2016

Revival means to return...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan hati kita untuk kembali kepada Tuhan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

REVIVAL means to return...

Kisah Para Rasul 2:41 (TB)  Orang-orang yang menerima perkataannya itu memberi diri dibaptis dan pada hari itu jumlah mereka bertambah kira-kira tiga ribu jiwa.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #30. Tahukah anda bahawa Revival terjadi di dalam hidup kita supaya kita berbalik kepada TUHAN? Di zaman ini serba canggih ini, kita ada Facebook, Twitter, whatsapp, wechat, telegram dan macam-macam lagi saluran di mana kita dibekalkan dengan perkongsian dari teman-teman kita, kata-kata dorongan, Firman Tuhan. Tetapi soalannya adalah, apakah tindakan anda sesudah mendengarkan Firman Tuhan itu? Adakah kita membuat keputusan untuk berseru kepada TUHAN dengan segenap hati kita dan berbalik dari jalan-jalan yang jahat ataupun kita baca dan dengar sekadar untuk meremang bulu kita saja?

1. We must choose now...
Kisah Para Rasul 2:41 (TB)  Orang-orang yang menerima perkataannya itu memberi diri dibaptis dan pada hari itu jumlah mereka bertambah kira-kira tiga ribu jiwa.

🍞☕ Why do we need revival? God sends revival so that we would repent and return to God. TUHAN menggerakkan hati kita supaya berbalik dari jalan-jalan kita yang jahat. Dalam Firman Tuhan yang kita baca hari ini, kita dapat melihat bahawa jumlah orang-orang yang telah percaya kepada Tuhan Yesus ketika mereka mendengar tentang apa yang disampaikan pada masa itu adalah tiga ribu orang. Bukan satu atau dua orang tetapi tiga ribu orang. Setelah mereka mendengarkan kotbah Petrus, hati mereka mengalami satu kebangkitan rohani yang membawa kepada pertobatan, pemulihan dan pembaharuan. Kenapa hal ini boleh terjadi? Kerana mereka mau sesuatu yang luarbiasa terjadi di dalam hidup mereka. Kerana mereka sudah "fed-up" dengan dosa dan juga cara hidup mereka. Dan juga kerana , They need a Savior who will save them from the darkness tgat they are living in. Revival is to return to God wholeheartedly.

Apakah tindakan anda sesudah membaca Firman Tuhan? Adakah satu gerakan terjadi di dalam hati anda? Adakah rohmu berkobar-kobar untuk diubah, diperbaharui, dipulihkan, dibebaskan daripada perhambaan kepada dosa? Adakah hati anda mulai merasakan ada kegerakan Revival? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: