Saturday, January 16, 2016

Press on for revival...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kebangkitan rohani yang menyembuhkan kerohanian kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Press on for revival...

Matius 9:21 (TB)  Karena katanya dalam hatinya: "Asal kujamah saja jubah-Nya, aku akan sembuh."

Matthew 9:21  For she said to herself, "If only I may touch His garment, I shall be made well. "

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #16. Tahukah anda bahawa ramai yang sedang berdoa untuk kebangkitan rohani terjadi tetapi apabila hal yang didoakan itu tidak menjadi ataupun sangat lama dan seakan akan Tuhan tidak menjawab doa mereka, maka mereka terus putus asa dan kecewa? Revival is when you pursue God with all your heart with one motive and one purpose. Wanita yang mengalami pendarahan ini sudah 12 tahun dalam keadaan itu. Dia telah menghabiskan semua yang dia ada hanya untuk berubat tetapi tidak satupun berkesan. Pada masa itu dia terdengar tentang Yesus..... Dan dia mengatakan "Asal kujamah saja jubah-Nya........ " Revival terjadi apabila anda tidak putus asa dan terus menerus mencari wajah Tuhan dan mencapai Tuhan biar apapun rintangan dan halangan yang harus dilewati.

1. Brokenness before God
Mazmur 51:17 (TB)  (51-19) Korban sembelihan kepada Allah ialah jiwa yang hancur; hati yang patah dan remuk tidak akan Kaupandang hina, ya Allah.

🍞 ☕ Wanita ini menerima kesembuhan, pemulihan dan kebangkitan rohani terjadi di dalam hidupnya. Dia sudah tidak punya apa-apa lagi dan tidak tahu mau buat apa lagi. She came to God in total dependency hoping for a miracle. Apabila kita mengosongkan diri kita, apabila kita sudah penat Dengan segala sesuatu yang sedang terjadi di sekeliling kita, apabila kita penat dengan situasi dan keadaan bangsa kita, generasi kita, keluarga kita, komuniti kita dan hidup kita, maka solusinya adalah KITA PERLUKAN CAMPUR TANGAN TUHAN......! Jangan mencari di dunia kerana dunia hanya mampu memberikan kebinasaan dan kehancuran sahaja tetapi hanya Tuhan yang dapat memberikan mujizat, pemulihan, kesembuhan, pengampunan dosa-dosa, pembaharuan dan juga menggerakkan hati kita untuk kembali kepada Tuhan supaya kebangkitan rohani terjadi..... In brokenness I see revival. Hati yang hancur dan jiwa yang remuk itulah yang diminta oleh Tuhan daripada kita supaya kita dapat melihat kuasa Tuhan bekerja di dalam hidup kita.

2. Pressing on for revival...
Markus 5:28 (TB)  Sebab katanya: "Asal kujamah saja jubah-Nya, aku akan sembuh."

🍜🍝 Her focus was God, her mission was for healing. Revival terjadi apabila kita tertuju kepada satu arah dan satu misi. Fokus wanita ini adalah Tuhan dan misinya adalah untuk menjamah jubah-Nya. Revival is we reaching out to God. Jika  Kita mau kebangkitan rohani terjadi maka kita harus mencapai Tuhan biar apapun halangan yang harus kita lewati. Wanita ini melewati banyak halangan hanya sekadar untuk menjamah jubah-Nya, tetapi lihatlah apa yang telah terjadi kepada dia setelah dia menjamah jubah-Nya. Wowwww....

🍕🍔 Revival terjadi di saat kita mencari wajah Tuhan dengan segenap hati kita. Dunia memberikan kesenangan yang sementara sahaja, tetapi Tuhan memberikan kehidupan yang berkelimpahan dan berkekalan. Wanita ini kehabisan semua yang dia punyai hanya untuk berubat, tetapi tidak berhasil,  apabila dia datang kepada Yesus, mujizat terjadi dan dia menerima kesembuhannya. Amen! Bila anda mengosongkan diri and di hadapan Tuhan, maka anda akan melihat bagaimana Tuhan berkarya dalam hidup anda dan terus memakai anda untuk membawa kebangkitan rohani kepada generasi ini dan bangsa kita.

Mi iso ginavo, satu hati satu jiwa, satu visi, satu motif, untuk Revival dengan mata tertuju kepada Tuhan Yesus. Bagaimana dengan anda? Apakah anda sedang melewati begitu banyak halangan hanya untuk mencapai Yesus dan seolah olah anda mau putus asa? Revival is God's agenda for this dying world. Kita tetap harus percaya dan juga berdoa, konsisten dalam doa dan fokus kita. Janganlah berpikir yang hanya anda seorang sahaja yang sedang melewati halangan ini. Sebenarnya anda tidak keseorangan, ramai lagi para Revivalist yang sedang berdoa untuk hal ini. Jadi anda yang bergelar Revivalist, apakah tindakan anda...? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: