Wednesday, January 20, 2016

Greater works yet to be done...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa yang belum pernah kita lihat dan dengar. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Greater works yet to be done..

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #20. Tahukah anda bahawa Tuhan masih memberikan kesempatan kepada kita semua supaya kita yang telah dibangkitkan akan pergi dan melakukan pekerjaan yang dahsyat dan luarbiasa? Revival is contagious and it cannot be kept or contained, it must spread. Seseorang yang telah mengalami kebangkitan rohani tidak seharusnya berdiam diri dan tidak melakukan apa-apa dengan apa yang telah diberikan oleh Tuhan kepadanya. Kebangkitan rohani yang terjadi di dalam hidup kita bukan hanya sekadar membangkitkan kita sahaja tetapi juga supaya kita PERGI dan menyebarkan api Kebangkitan rohani itu kepada setiap orang yang masih dalam kegelapan dan terbelenggu oleh dosa-dosa. You are revived for greater works.

1. You will do greater works...
Yohanes 14:12 (TB)  Aku berkata kepadamu: Sesungguhnya barangsiapa percaya kepada-Ku, ia akan melakukan juga pekerjaan-pekerjaan yang Aku lakukan, bahkan pekerjaan-pekerjaan yang lebih besar dari pada itu. Sebab Aku pergi kepada Bapa;

🍞☕ We are created for one main purpose to impact this generation with the love of God. Jesus said that he who believes is Him, the works He did they will do also and greater works than these they will do. Seorang yang tetap percaya kepada Tuhan Yesus adalah seorang yang berani bertindak melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Dia tidak akan takut kepada ancaman iblis dan tipu muslihat iblis. Dia akan terus-menerus berlari menyebarkan api Kebangkitan rohani dan menerobosi setiap halangan dan rintangan untuk mengimpak generasi ini dan mengimpartasikan api Kebangkitan rohani ini. You aren't aware of what you are capable of doing. You simply don't know what you are capable of doing. You may think that you have done something great, but hey...it's just the beginning for the greater things ahead of you.

🍳🍛 You are empowered to Impart and to Impact this generation. Bagaimana saya harus melakukannya?

» Harus percaya
» Harus intim dengan Tuhan
» Jangan malas untuk bergerak
» mengambil berat tentang apa yang sedang terjadi di sekeliling kita dan Generasi kita.
» tampil berbeda, mempunyai Roh yang berbeda, semangat yang berbeda.
» willing to stand up, stand out and shine for Jesus

Your intimacy with God determines how far you are willing to trust God to do the greater works. TUHAN telah memilih anda kerana Dia tahu bahawa anda dapat melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa biar apapun halangan dan cabaran yang harus dihadapi. Tuhan Yesus tahu bahawa anda tidak mudah putus asa. Tuhan Yesus tahu bahawa anda sanggup pergi menyebarkan api Kebangkitan rohani ini biar apapun yang terjadi. Tak ada banyak waktu giatlah dan jangan lalai. Pekerjaan besar menunggu ladang siap dituai. Tanggalkan segala beban dan dosa yang merintangi dan berlari pada tujuan panggilan surgawi. Bila lagi kita mau bertindak jika bukan sekarang? Siapa lagi yang akan pergi jika bukan kita? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: