Wednesday, January 27, 2016

Revival is to cry out...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membangkitkan kita untuk kembali kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

REVIVAL is to cry out...

Roma 10:13 (TB)  Sebab, barangsiapa yang berseru kepada nama Tuhan, akan diselamatkan. 

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #27. Tahukah anda bahawa keselamatan anda hanya sejauh seruan anda kepada Tuhan Yesus? Hanya di dalam Yesus ada kuasa kebangkitan dan hanya di dalam Nama-Nya ada keselamatan. Shout to the Lord, cry out to the Lord, call upon the name of Jesus and be saved! For it is time to seek the LORD. TUHAN Yesus bukanlah Penyelamat bagi bangsa Yahudi sahaja tetapi juga untuk setiap suku bangsa kaum dan bahasa. REVIVAL happens in our lives when we cry out and call upon the name of Jesus.

1. Call upon the name of the LORD and be saved.
Yoel 2:32 (TB)  Dan barangsiapa yang berseru kepada nama TUHAN akan diselamatkan, sebab di gunung Sion dan di Yerusalem akan ada keselamatan, seperti yang telah difirmankan TUHAN; dan setiap orang yang dipanggil TUHAN akan termasuk orang-orang yang terlepas." 

🍞☕ Sesungguhnya inilah masa penyelamatan anda. Bukalah hatimu untuk Tuhan membangkitkan anda kembali. Tuaian sudah menguning dan siap untuk dituai. Apabila anda berseru kepada TUHAN dengan segenap hati anda, maka TUHAN akan Encounter anda, membangkitkan anda, memulihkan anda, menjamah anda,  memperbaharui anda serta mempersiapkan anda untuk pekerjaan yang dahsyat dan luarbiasa. Revival happens when we  Call upon the name of the LORD. He is the Author of salvation and He is mighty to save us. Ini waktu yang Tuhan janjikan, anugerah-Nya dicurahkan ke atas semua orang. Ini waktunya Tuhan menggerakkan kembali hati Generasi Ini supaya mereka berbalik kepada TUHAN daripada jalan-jalan mereka yang. Ini waktunya Tuhan membangkitkan hati kita untuk kebangkitan rohani, untuk menjangkau jiwa-jiwa yang terhilang, untuk terus mencari wajah Tuhan dan untuk masa penuaian yang besar. Jika anda telah mengaku dengan mulutmu bahawa Yesus Tuhan dan Penyelamat mu, maka izinkanlah Tuhan untuk bekerja dalam hidup anda.

Saudara dan Saudari Sekalian, janganlah kita mengeraskan hati kita lagi. Inilah masanya untuk kita kembali kepada Tuhan Yesus kerana kedatangan Tuhan Yesus yang kali keduanya semakin hampir. Buanglah ketidakpercayaan dan percayalah kepada Tuhan Yesus. Keselamatan tidak ada di dalam dunia ini, hanya di dalam Yesus ada kuasa kebangkitan, kehidupan, jalan kebenaran. Pertobatan bangsa-bangsa harus terjadi dan kita telah diselamatkan oleh Tuhan Yesus Kristus harus pergi memberitakan Injil keselamatan ini kepada semua orang supaya mereka pun diselamatkan. Percayalah kepada-Nya setiap waktu, hai umat, curahkanlah isi hatimu di hadapan-Nya; Allah ialah tempat perlindungan kita. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: