Tuesday, January 26, 2016

The UNTIL moments...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membawa perubahan dalam kehidupan kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

The UNTIL moments.......

Lukas 24:49 (TB)  Dan Aku akan mengirim kepadamu apa yang dijanjikan Bapa-Ku. Tetapi kamu harus tinggal di dalam kota ini sampai kamu diperlengkapi dengan kekuasaan dari tempat tinggi."

Luke 24:49  Behold, I send the Promise of My Father upon you; but tarry in the city of Jerusalem until you are endued with power from on high. "

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #26. Tahukah anda bahawa setiap orang mempunyai masa masa di mana kita mengatakan "aku seperti ini dahulu SEHINGGA.... " Saya mau fokus pada perkataan "SEHINGGA... ". I was hopeless UNTIL God encountered me. I was lost UNTIL Jesus found me. I was full of sin UNTIL God saved me and revived me. Secara pribadi, saya juga pernah mengalami saat-saat begitu.  Hidup saya dahulu amat teruk sangat SEHINGGA Tuhan menjamah saya dan membangkitkan saya kembali. Saya percaya bahawa anda juga pernah mengalami saat itu.

1. Revival was never UNTIL...
Luke 24:49  Behold, I send the Promise of My Father upon you; but tarry in the city of Jerusalem until you are endued with power from on high. "

🍞☕ Revival is to experience the promises of God and the promises of God is that you will receive power from on high, the Holy Spirit. SEHINGGA anda dan saya membuat keputusan untuk memberikan kehidupan kita kepada Tuhan Yesus, maka kita tidak bisa melihat campur tangan Tuhan di dalam hidup kita. WE need Your revival, Holy Spirit fire, Burning Ever Brighter in our Hearts.. TUHAN Yesus menyuruh murid-murid-Nya untuk tinggal di Yerusalem SEHINGGA Roh Kudus turun ke atas mereka. Kehidupan murid-murid Yesus adalah seperti yang biasa biasa sahaja. Masih ada yang mengikuti Yesus dengan keraguan dan macam-macam lagi. Kehidupan murid-murid Yesus biasa biasa sahaja SEHINGGALAH Roh Kudus turun ke atas mereka pada masa Pentakosta seperti yang dijanjikan oleh Tuhan dan mengubah kehidupan mereka sepenuhnya.

Apakah anda sedang melewati masa-masa yang sangat susah dan sukar? Apakah yang sedang anda lakukan? Berserulah kepada Tuhan Yesus dari mana anda berada SEHINGGA Tuhan campur tangan dalam kehidupan anda. Until and unless the Holy Spirit invades our lives, we would not see change in our lives. That "UNTIL" moment can change your life for eternity. Apakah respon Anda Hari Ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: