Monday, January 11, 2016

Prayer for revival...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa doa dan Roh yang menyala-nyala. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Prayer for revival...

1 Tesalonika 5:17, 19 (TB)  Tetaplah berdoa. Janganlah padamkan Roh,

Shalom saudara Dan saudari sekalian. Hari yang ke #11. Tahukah anda bahawa kunci kepada Revival adalah DOA? Yes, revival begins with a desperation to see this generation being revived in the power of God through prayers that would move the hand of God to rain down revival. Doa bermula dari hati yang terbeban untuk generasi ini yang merindukan Revival terjadi supaya generasi ini diselamatkan dan dibangkitkan kembali.

1. The cry for revival...
Mazmur 126:5 (TB)  Orang-orang yang menabur dengan mencucurkan air mata, akan menuai dengan bersorak-sorai.

☕ 🍞 Tuhan memperhitungkan setiap titisan airmata mu yang ditaburkan di dalam doamu. Jikalau kamu sedang berdoa untuk sesuatu hal dan masih belum melihat mujizatnya... Hang on there and remain faithful. Tuhan pasti akan melakukan mujizat itu indah pada waktuNya. Dan apabila Tuhan melakukan hal hal yang luarbiasa, kita akan pulang dengan sorak-sorai dan sukacita atas penuaian yang terjadi. Wowwwww...  Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 🔥 🔥 🔥....! Kebangkitan rohani yang terjadi di Bario adalah lewat daripada beberapa PELAJAR SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN BARIO yang berkumpul dan berdoa kepada Tuhan Yesus supaya pemulihan dan pertobatan terjadi. Satu pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa yang tercatit di sejarah Revival dunia ini.

🍩🍪 Jikalau anda sedang berdoa untuk kebangkitan rohani terjadi dan sepertinya belum ada apa-apa perubahan yang terjadi, jangan putus asa, TETAPLAH BERDOA..! Pada masa yang sama jadilah seorang penggerak kebangkitan rohani bagi bangsa dan generasi ini. Anda perlu berdoa dan harus bertindak. Kebangkitan rohani yang terjadi di Bario adalah lewat daripada doa tetapi ia tidak berhenti sampai di situ saja, selepas pelajar-pelajar itu dijamah oleh Tuhan, mereka semuanya mulai bergerak untuk menyebarkan api Kebangkitan rohani ini.

Janganlah padamkan Roh dan tetaplah berdoa. Janganlah kerajinanmu kendor, biarlah rohmu menyala-nyala senantiasa. Janganlah padamkan api yang sedang membakar dan menyala-nyala di dalam diri kita. Kalau Tuhan telah mengubah hidup kita, membangkitkan kembali kita, maka pergilah dan ceritakanlah kepada semua orang, kerana kamu adalah saksi saksi-Nya yang sudah merasakan dan mengalami kebangkitan rohani dalam hidup kamu. Revival is contagious Dan hanya perlu ketaatan dan kesetiaan kita kepada Tuhan supaya kita tetap bangkit dan bercahaya. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥..... Jangan putus asa jikalau ada orang yang mengejek anda tentang kerinduan anda untuk Revival. Jangan kecewa jika tidak ada orang yang sama visi dan misi dengan anda. Tuhan perlukan orang-orang yang beriman, taat dan setia kepada-Nya yang mau melihat Revival terjadi di dalam generasi ini. Apakah anda sedang berdoa untuk kebangkitan rohani terjadi di Kampung anda, di komuniti anda, di suku bangsa anda, di generasi anda? Tetaplah berdoa! Tuhan pasti akan melakukannya. We yet to witness the greatest youth revival ever seen in this generation. Apakah respon Anda?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: