Tuesday, January 19, 2016

Revival is to stand firm...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membangkitkan kita dan tetap bertahan sampai ke garis akhir. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

REVIVAL is to Stand Firm..

Matius 13:21 (TB)  Tetapi ia tidak berakar dan tahan sebentar saja. Apabila datang penindasan atau penganiayaan karena firman itu, orang itu pun segera murtad.

Shalom saudara dan saudari sekalian.  Hari yang ke #19. Tahukah anda bahawa Revival yang terjadi dalam kehidupan kita harus seharusnya membuatkan kita tetap setia dan berpegang teguh kepada Tuhan? Ramai yang mengalami kebangkitan rohani, selepas beberapa waktu api itu makin kecil dan terus tinggal abu saja. Mereka lupa akan apa yang telah Tuhan lakukan dalam hidup mereka. Mereka cepat tergoda dengan apa yang iblis berikan. Mereka sanggup murtad dan menyangkal Yesus hanya untuk wang ringgit. Di manakah perginya api yang menyala-nyala itu? Kenapa mereka mudah lupakan apa yang telah Tuhan lakukan?

1. Stand Firm
Kolose 2:7 (TB)  Hendaklah kamu berakar di dalam Dia dan dibangun di atas Dia, hendaklah kamu bertambah teguh dalam iman yang telah diajarkan kepadamu, dan hendaklah hatimu melimpah dengan syukur.

🍞☕ Dalam generasi ini, ramai yang telah mengalami Kebangkitan Rohani namun kenapa ia tidak bertahan lama? Kenapa tidak ada takut akan Tuhan lagi? Kerana hati generasi ini sudah menebal. Sehinggakan ada yang mengatakan, "saya pergi ke Gereja apa yang saya dapat? Ada saya dapat duit ka? Saya bagi duit, ada lah". Revival yang terjadi di dalam hidup kita harus terus menerus menyala-nyala di dalam diri kita. Bagaimana? You must be rooted in Christ Jesus. Tidak ada seorang pun yang akan membina rumah di atas pasir. Tetapi seorang pembina yang bijak akan membina rumah di atas dasar yang teguh. Selepas Revival terjadi, hidup anda harus terus menerus dibina di atas dasar yang teguh, Yesus Kristus.

🍝🍲 Why some finish strong in God and some not?
Lukas 6:48-49 (TB)  ia sama dengan seorang yang mendirikan rumah: Orang itu menggali dalam-dalam dan meletakkan dasarnya di atas batu. Ketika datang air bah dan banjir melanda rumah itu, rumah itu tidak dapat digoyahkan, karena rumah itu kokoh dibangun. Akan tetapi barangsiapa mendengar perkataan-Ku, tetapi tidak melakukannya, ia sama dengan seorang yang mendirikan rumah di atas tanah tanpa dasar. Ketika banjir melandanya, rumah itu segera rubuh dan hebatlah kerusakannya."

Jesus was saying that there is wise builder and a foolish builder. Both are building the same kind of building. But one is building on the rock foundation and another on the sand foundation. Both has the same excellent workmanship they need in building the house. The wise one built on the word of God as the foundation but the foolish builder built on the world philosophies. Berbalik kepada Firman-Nya tadi, kenapa mereka dengan senangnya murtad adalah kerana mereka tidak terus menerus tinggal di Dalam Yesus, tidak dibina di atas Yesus dan apabila badai menghentam dan keadaan hidup amat terdesak maka mereka pun senang tergoyah imannya dan menerima tawaran iblis.

Yesus adalah dasar yang Teguh. Dia adalah batu Penjuru kehidupan kita di mana kita dibangun, dibangkitkan kembali di atas Dia. Revival yang terjadi dalam hidup Kita harus menggerakkan kita untuk terus menerus menggali lebih dalam lagi di Dalam Tuhan. Seperti akar tunjang yang menggali lebih dalam ke dalam tanah untuk mencari sumber air dan zat zat untuk pokok itu bertumbuh, demikian juga kita harus berakar, dan akar itu harus terus menggali lebih  dalam Lagi. Apakah respon anda Hari Ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: