Saturday, January 9, 2016

Revival is to be RECHARGED....

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuat kuasa Tuhan yang memperbaharui kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

REVIVAL is to be RECHARGE.....!

Yohanes 2:7 (TB)  Yesus berkata kepada pelayan-pelayan itu: "Isilah tempayan-tempayan itu penuh dengan air." Dan mereka pun mengisinya sampai penuh.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #9. Tahukah anda bahawa Revival adalah sebenarnya contohnya seperti bateri yang kehausan yang dicas kembali supaya penuh. GOD sends revival so that we would be recharged again to do greater works for God. Revival adalah sebenarnya bermaksud menjadi hidup kembali dari keadaan mati. Tuhan menghantarkan Revival kepada kita supaya  kita yang suam-suam kuku, yang mundur, yang hilang sudah cinta pertama kita, yang masih bergelimpangan dalam dosa dan kejahatan, yang dahulu kenal Tuhan dan sekarang tidak,  akan dibangkitkan kembali oleh kuasa Roh Tuhan dan Roh Tuhan memenuhi kita menjadi manusia yang lain, yang berbeda. You are revived and rechagred for greater works.

1. Revival is to RECHARGE
Yohanes 2:7 (TB)  Yesus berkata kepada pelayan-pelayan itu: "Isilah tempayan-tempayan itu penuh dengan air." Dan mereka pun mengisinya sampai penuh.

🍞☕ You must be like a rechargeable battery 🔋 that's being charged always when there's no more power in it. You are recharged constantly to do His great and mighty works. Anda dicas kembali melalui Kuasa Roh Tuhan. Di dalam Firman Tuhan yang kita baca hari ini, kita mendapati bahawa di dalam satu perkahwinan di Kana ini, mereka kehabisan anggur. Lalu Yesus menyuruh para pelayan yang ada di sana pada waktu itu untuk mengisi air dalam setiap tempayan sehingga penuh. Demikianlah juga kita seperti tempayan-tempayan yang kehabisan air anggurnya itu dan perlu pengisian kembali. Yesus berada di sana ketika hal ini terjadi dan boleh saya katakan bahawa HANYA DI DALAM HADIRAT TUHAN ANDA DAPAT DIPENUHI KEMBALI, DIBANGKITKAN KEMBALI, DIPULIHKAN, DIPERBAHARUI, DIPERKASAKAN, DIPERSIAPKAN UNTUK MELAKUKAN HAL-HAL YANG DAHSYAT DAN LUARBIASA.  Hanya di dalam hadirat Tuhan sahaja. You are revived and rechagred in the presence of God. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥.

🍗🍖 Kenapa saya harus dicas kembali? Kerana saya telah menjadi suam-suam di dalam Tuhan, tidak lagi bersemangat sepertimana pada kali pertama menerima Tuhan,  kerana cinta pertama saya makin pudar, kerana saya makin menjauh daripada Tuhan, kerana saya masih terikat dengan dosa dan saya perlukan Tuhan untuk menyelamatkan saya. I need a Savior who will save me from the filth that I am living in. I need GOD to revive me and rechagre me to be alive once again.

Seorang Hamba Tuhan yang bernama Arthur Wallis, mengatakan bahawa "Revival is a divine strategy; first to counteract spiritual decline and then to create spiritual momentum." Bermaksud, kebangkitan rohani adalah satu strategi ilahi dimana pertama, Tuhan meniadakan kemunduran rohani dan kemudian menciptakan pergerakan kebangkitan rohani. Setiap kali Tuhan melakukan sesuatu bagi bangsa-bangsa mahupun secara pribadi, sebabnya adalah supaya tidak seorang pun binasa melainkan mereka berbalik kepada TUHAN. Kebangkitan rohani bukanlah tentang satu negara atau satu kaum yang berbalik kepada Tuhan, tetapi ia adalah satu peribadi yang merendahkan diri, sujud, berdoa, mencari wajah Tuhan dan berbalik dari jalan-jalannya yang jahat. Kebangkitan rohani merujuk kepada orang-orang yang telah menjadi dingin dan suam suam kuku, yang telah mengenal kebenaran tetapi mereka tidak berpegang kepada kebenaran itu dan hidup seperti orang yang tidak mengenal kebenaran Firman Tuhan. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: