Wednesday, January 13, 2016

Will you go...?

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa perutusan surgawi untuk merampas kembali generasi ini dan bangsa-bangsa kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Will you go...?

Yesaya 6:8 (TB)  Lalu aku mendengar suara Tuhan berkata: "Siapakah yang akan Kuutus, dan siapakah yang mau pergi untuk Aku?" Maka sahutku: "Ini aku, utuslah aku!"

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #13. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang mencari-cari siapa yang akan diutus-Nya untuk menyebarkan api Kebangkitan rohani ini? Tidak ramai yang mau menyahut panggilan-Nya untuk melakukan kehendak-Nya. Ladang sudah siap untuk dituai, tetapi tidak ada pekerja yang sanggup menuai. Tujuan Tuhan membangkitkan kita adalah supaya Dia mengutus kita ke dalam dunia yang gelap ini supaya kita menjadi terang-Nya. Biarlah orang melihat terang yang ada di dalam anda dan memuliakan Tuhan.

1. Are you willing....?
Yesaya 6:8 (TB)  Lalu aku mendengar suara Tuhan berkata: "Siapakah yang akan Kuutus, dan siapakah yang mau pergi untuk Aku?" Maka sahutku: "Ini aku, utuslah aku!"

🍞☕  Whom shall I send? The question is simple. Are we willing to say HINENI (Hebrew word meaning - yes, here i am Your bond servant, i will do anything You say, not because of being forced, but because of love.) Kasih Tuhan mengubah hidup kita dan kerana Kasih itu juga kita diselamatkan, diampunkan, dipulihkan dan dibangkitkan kembali supaya kita pergi ke seluruh dunia dan menceritakan tentang perbuatan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa. Apakah alasan anda untuk tidak melakukan apa yang diperintahkan oleh Tuhan? HINENI terjadi saat anda dibangkitkan kembali dan anda mengerti akan Kasih Tuhan ke atas hidup anda.

Satu soalan yang simple dan diajukan kepada kita semua. Apakah respon anda? Adakah anda sanggup pergi menyebarkan api Kebangkitan rohani ini atau anda tidak ada masa untuk Tuhan?  Biarlah rohmu menyala-nyala dan layanilah Tuhan supaya anda terus rajin di dalam kerajaan 👑 Tuhan. Revival is to Impart and to Impact this generation. Apakah anda terbeban untuk generasi ini, bangsa kita, keluarga kita, dan komuniti kita? Atau pun anda sudah terbiasa dengan keadaan mereka ini dan tidak pedulikan lagi tentang kehidupan mereka? Apakah respon anda?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: