Thursday, January 7, 2016

His marvelous works of Revival...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang khas untuk generasi ini, dihidangkan oleh Tuhan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

His marvelous works of Revival.....

Titus 3:5  not by works of righteousness which we have done, but according to His mercy He saved us, through the washing of regeneration and renewing of the Holy Spirit,

Titus 3:5 (TB)  pada waktu itu Dia telah menyelamatkan kita, bukan karena perbuatan baik yang telah kita lakukan, tetapi karena rahmat-Nya oleh permandian kelahiran kembali dan oleh pembaharuan yang dikerjakan oleh Roh Kudus,

Shalom saudara Dan saudari sekalian. Hari yang ke #7. Tahukah anda bahawa Revival terjadi bukan kerana kita terlampau bagus dan baik melainkan kerana Kasih Karunia Tuhan yang mau memulihkan generasi ini, bangsa kita? Revival happens not because we are so good and righteous but because of His love towards the world. Wow...  Biarpun anda seorang pelayan gereja, atau anda fikir anda Kudus dan benar di hadapan Tuhan, ini semua Tuhan tidak lihat, melainkan hati kita yang benar dan oleh kasih karunia-Nya kita diselamatkan, diampunkan, dipulihkan dan dibangkitkan.  Bukan karena kuat gagah kita namun oleh kerana kuasa RohNya yang sedang bekerja di dalam hidup kita.

1. Revival is through rebirth and renewing of the Holy Spirit.

Yohanes 3:3 (TB)  Yesus menjawab, kata-Nya: "Aku berkata kepadamu, sesungguhnya jika seorang tidak dilahirkan kembali, ia tidak dapat melihat Kerajaan Allah."

☕🍞 Kebangkitan rohani adalah rencana dan kehendak Tuhan bagi dunia yang makin binasa ini. Tiga sasaran pekerjaan iblis adalah mencuri, membunuh dan membinasakan manakala tujuan Tuhan Yesus datang kedunia adalah untuk memberikan kehidupan yang berkekalan dan berkelimpahan. Secara batiniah memang tubuh kita akan mati, tetapi roh kita akan hidup selamanya. Jadi, jikalau kita tidak lahir kembali, iaitu lahir kembali di dalam Kristus Yesus, menjadi ciptaan yang baru di dalam Kristus Yesus, maka kita tidak akan melihat kerajaan Tuhan, kita tidak akan mengalami kebangkitan rohani. Lahir baru bermaksud kita menjadi ciptaan baru. Menjadi ciptaan baru bermaksud yang lama sudah tiada lagi, segala perangai dan sikap kita yang buruk tidak ada lagi, tidak lagi terikat dengan dosa. Apa guna kita terima Tuhan tetapi masih hidup seperti orang pagan. Katanya Pelayan Tuhan, tetapi mabuk minum kuat! Datang ke gereja dalam keadaan mabuk. Ingat apa... Pelayanan Tuhan sangat murah ka? Ingat apa...kasih karunia Tuhan itu sangat murah sekali sehingga kita cuba memperbodohkan Tuhan dengan cara kita? "Biar pun saya sedang mabuk minum, berzina, di itu dan ini,  saya tetap melayani Tuhan dan mungkin Tuhan mengampuni saya." Macam ini kah kita fikir?

🍛🍲 Jadi siapa yang ada di dalam Kristus, ia adalah ciptaan baru. Lihat betul betul ayat ini. Proses "penciptaan baru" ini terjadi APABILA ANDA BERADA DI DALAM KRISTUS YESUS." Tidak mungkin kita menjadi ciptaan baru jika kita tinggal di luar Yesus. Tidak mungkin kita diselamatkan, diampunkan, dibangkitkan, diperbaharui, dipulihkan, diperkasakan, dipersiapkan, dan dipenuhi jika kita tinggal di luar Yesus Kristus Tuhan dan Penyelamat kita. Ramai yang menerima Tuhan Yesus sebagai Tuhan dan Penyelamat mereka tetapi tidak tinggal di dalam-Nya, maka bagaimana mungkin kita bisa melihat perubahan itu?

Saudara dan Saudari Sekalian, Yang lama harus mati, disalibkan, harus pergi dan yang baru harus datang. Anggur baru tidak boleh bercampur dengan anggur lama, kerana kantong simpanan anggur itu akan koyak. Bermaksud apabila kita masih lagi mau menyimpan segala perkara buruk kita yang lama, perangai kita, karakter kita, kebiasaan kita yang buruk dan jahat, sifat marah, penzinaan, percabulan dan macam-macam lagi di dalam hidup kita,  maka di situ akan terjadi satu pergolakan diantara terang dan gelap, yang gelap akan memberontak terhadap terang. Kegelapan mau menguasai terang yang sudah ada di dalam kita, kerana kita tidak mengizinkan Tuhan untuk bekerja di dalam hidup kita membuang segala sesuatu yang masih mengikat kita, daripada terus bertumbuh dan berakar di dalam Kristus Yesus. Amen! Anda adalah Ciptaan Tuhan yang baru yang telah direncanakan Allah untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa jadi janganlah perkara-perkara ini yang menjadi penghalang dan menghalangi kita untuk terus maju di dalam Tuhan. Izinkanlah Roh Kudus untuk memperbaharui kita senantiasa di setiap waktu. Hanya Roh Tuhan yang bisa melakukan perubahan dalam hidup kita. Revival is CHANGE! Apakah respon anda?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: