Saturday, January 23, 2016

Revival is to BREAK FREE

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang melepaskan kita dari segala belenggu dosa yang mengikat kita selama ini. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival is to BREAK FREE...!

Yesaya 51:14 (TB)  Dia yang dipasung terbelenggu akan segera dibebaskan; ia tidak akan turun mati ke liang kubur, dan tidak akan kekurangan makanan.

Shalom saudara Dan Saudari Sekalian. Hari yang ke #22. Tahukah anda bahawa Revival terjadi di dalam hidup kita supaya kerohanian kita dipulihkan dan dilepaskan daripada segala ikatan belenggu dosa? Revival is to BREAK FREE from every kind of chains that bounds us. Api yang membakar pada suhu yang tinggi dapat meleburkan apa jua jenis besi. Demikianlah juga api Roh Kudus dapat meleburkan dan memutuskan apa jua jenis belenggu dan dosa-dosa yang mengikat kita. Tidak lagi hidup sebagai hamba kepada dosa tetapi menjadi ciptaan baru di dalam Tuhan Yesus Kristus yang mengalami kebangkitan rohani, dipulihkan, diperbaharui dibebaskan daripada perhambaan kepada dosa.

1. The world 🌍 is behind me
1 Korintus 2:12 (TB)  Kita tidak menerima roh dunia, tetapi roh yang berasal dari Allah, supaya kita tahu, apa yang dikaruniakan Allah kepada kita.

🍞☕ Revival terjadi di dalam hidup kita supaya kita dibangkitkan kembali melalui Kuasa Roh Tuhan. Kita tidak berasal dari dunia tetapi daripada Tuhan kerana Dia yang menciptakan kita. Apabila kita dibangkitkan kembali maka dosa tidak lagi berkuasa ke atas diri kita melainkan Roh Tuhan yang berkuasa ke atas kita untuk memulihkan, memperbaharui, memperkasakan dan mempersiapkan kita hidup terus di dalam terang-Nya yang ajaib dan menyebarkan api Kebangkitan Rohani itu. Oleh karena Itu Yesaya mengatakan bahawa Roh Tuhan ALLAH ada padaku... Dia sedar akan kebenaran itu dan juga mengizinkan Roh Kudus untuk memakainya dengan luarbiasa sekali. Demikianlah juga kita harus mengalami pembebasan dari segala belenggu dosa yang mengikat kita daripada berlari pada tujuan Panggilan Surgawi dan menyebarkan api Kebangkitan Rohani ini. The world 🌍 is behind me, the Cross is before Me, no turning back to sinful nature again.

Hidup ini hanya sekali, apakah yang anda mau lakukan dengan hidup ini? Jika bukan sekarang, habis bila lagi kita mau bertobat? Tunggu Yesus datang baru kemudian mau bertobat? Sudah terlambat saudara dan saudari. Saudara, dengarlah sangkakala yang memberitakan pembebasan kepada semua orang. Tidakkah Engkau tahu bahawa ini hari pembebasan? Inilah masanya Tuhan mau Encounter anda dan memutuskan segala belenggu dan ikatan dosa yang mengikat kita selama ini. Apakah anda siap? Apakah respon anda....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: