Monday, January 25, 2016

Revival is to Witness

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan perutusan surgawi untuk merampas kembali generasi ini. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

REVIVAL is to Witness

Lukas 24:48 (TB)  Kamu adalah saksi dari semuanya ini.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #25. Tahukah anda bahawa Revival yang terjadi di dalam hidup kita bukanlah hanya sekadar sejarah yang harus disimpan tetapi ia harus disebarkan, disaksikan, diceritakan kepada semua orang supaya mereka pun mengalaminya. Jangan pernah kita lupakan bagaimana Tuhan telah menyelamatkan kita dari segala belenggu dosa yang mengikat kita. Kalau Tuhan telah mengubah hidup kita, membangkitkan kembali kita, maka pergilah dan ceritakanlah kepada semua orang, kerana kamu adalah saksi saksi-Nya yang sudah merasakan dan mengalami kebangkitan rohani dalam hidup kamu.

1. Lest We Forget...
Mazmur 96:3 (TB)  Ceritakanlah kemuliaan-Nya di antara bangsa-bangsa dan perbuatan-perbuatan-Nya yang ajaib di antara segala suku bangsa.

☕🍞 kita diselamatkan supaya kita menceriterakan segala perbuatan Tuhan yang dahsyat dan ajaib. Kebangkitan rohani yang terjadi dalam satu generasi itu harus diperturunkan kepada generasi yang akan datang supaya kebangkitan rohani itu tidak menjdi sekadar cerita sejarah, tetapi itu menjadi hidup dan masih fresh dalam hati setiap orang supaya ada lagi kegerakan dan kerinduan untuk satu kebangkitan rohani yang luar biasa dalam hati setiap peribadi yang mendengarnya. Jangan jadikan kebangkitan rohani itu sebagai satu topik sejarah, tetapi biar itu menjadi segar dalam hati kita supaya kerinduan untuk kebangkitan rohani tetap menyala-nyala dalam hati kita, roh kita. Ceritakan tentang perbuatan Tuhan yang dahsyat dan luar biasa dan sebarkan api kebangkitan rohani itu....! Mengenali Tuhan dengan lebih dalam,  dan memperkenalkan Dia kepada setiap suku bangsa dari generasi ke generasi yang akan datang. Anda dan saya adalah saksi daripada semuanya ini.

Ramai yang telah lupa bagaimana Tuhan telah campur tangan dalam setiap generasi sehingga ke hari ini. Hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa yang telah terjadi, yang telah disaksikan, yang telah didengar dan yang telah dialami oleh diri kita sendiri, semuanya ini kita telah lupa dan kita tidak menceritakan hal itu dari generasi ke generasi yang akan datang. Revival must be shared to everyone so that people will not forget what God has done. Revival must be rekindled in every generation so that there will be an urgency in everyone's heart to humble themselves, pray, seek His Face, and to turn away from their wicked ways.  Sekarang bukanlah masanya untuk kita duduk dan melihat dan tertanya-tanya apa yang sedang terjadi, tetapi sekarang adalah masanya untuk kita semua bergerak menyebarkan api Kebangkitan Rohani Ini secara radikal dan merampas kembali generasi ini dan bangsa kita supaya mereka kembali kepada Tuhan Yesus, Tuhan dan Penyelamat kita. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: