Friday, January 8, 2016

Revival is to be REAWAKEN...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang tepat dengan masa kairos-Nya. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival is to be REAWAKEN....

Hosea 10:12  Sow for yourselves righteousness; Reap in mercy; Break up your fallow ground, For [it is] time to seek the LORD, Till He comes and rains righteousness on you.

Hosea 10:12 (TB)  Menaburlah bagimu sesuai dengan keadilan, menuailah menurut kasih setia! Bukalah bagimu tanah baru, sebab sudah waktunya untuk mencari TUHAN, sampai Ia datang dan menghujani kamu dengan keadilan.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #8. Tahukah anda bahawa sekarang adalah masanya untuk kita dibangkitkan kembali? It is indeed high time for us to be awaken and to seek the LORD. Ini waktu yang Tuhan janjikan, anugerah-Nya dicurahkan ke atas semua orang. Ini waktunya Tuhan menggerakkan kembali hati Generasi Ini supaya mereka berbalik kepada TUHAN daripada jalan-jalan mereka yang jahat. Ini waktunya Tuhan membangkitkan hati kita untuk kebangkitan rohani, untuk menjangkau jiwa-jiwa yang terhilang, untuk terus mencari wajah Tuhan dan untuk masa penuaian yang besar.

1. Awaken my heart...
Hosea 10:12 (TB)  Menaburlah bagimu sesuai dengan keadilan, menuailah menurut kasih setia! Bukalah bagimu tanah baru, sebab sudah waktunya untuk mencari TUHAN, sampai Ia datang dan menghujani kamu dengan keadilan.

🍞☕ Tanah baru ialah tanah yang demikian diabaikan dan mengeras sehingga tidak dapat menerima benih. Secara rohani hati umat itu sudah demikian keadaannya (ayat Hos 10:13). Mereka perlu membuka hati dan pikiran mereka melalui kesedihan akan dosa dan suatu pertobatan yang akan membuka mereka bagi firman dan kehendak Allah; mereka harus mulai menabur benih-benih kebenaran dengan sungguh-sungguh mencari Allah hingga mereka kembali mengalami kasih dan kemurahan-Nya yang setia. Sudah tiba masanya untuk kita kembali kepada Tuhan dan mencari wajah-Nya dengan segenap hati kita. Revival is to reawaken us from our slumberness, from our laziness, from our stubbornness. Awaken to be alive in God. The heart beat of God is to see this generation and every nation be revived and return to Him. TUHAN mau supaya kita bertobat, merendahkan diri, sujud dan berdoa, mencari wajah Tuhan dan berbalik dari jalan-jalan yang  jahat. Kenapa adanya satu keadaan yang amat terdesak sekarang adalah kerana masa Tuhan hampir dekat dan kehendak Tuhan adalah supaya semua orang yang percaya kepada-Nya peroleh kehidupan yang kekal.

🍜🍲 Tuhan sedang mengatakan "Talita kum" kepada kita. Dia sedang membangunkan dan membangkitkan satu generasi kebangkitan rohani... A revival generation.  Siapakah yang akan menyahut seruanNya? Siapakah yang akan menyahut panggilan-Nya? Siapakah akan pergi untuk Tuhan? "Ini aku Tuhan, utuslah aku" harus menjadi respon kita kepada Tuhan. Bangkitlah dari tidur mu. Bangkitlah dari zon keselesaan mu. Bangkitlah melawan Segala dosa-dosa mu. Bangkitlah melakukan kehendak Tuhan. Bangkitlah dan pergilah menceritakan tentang perbuatan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa kepada generasi ini dan bangsa-bangsa supaya pertobatan bangsa-bangsa terjadi dan mereka mulai bergerak menyebarkan api Kebangkitan rohani.

The Great  Awakening is being ReKINDLEd now. Get ready for that revival. Passion for Revival. Passion for God's people. Passion for His presence. Passion for harvest. We need GOD to Rekindle this passion once again. Inilah Waktunya, Now is the time, Untuk kita kembali kepada Tuhan dan mencari wajah-Nya. Bukan esok atau lusa, tetapi hari ini. Berbaliklah kepada Tuhan. Bukakanlah "tanah" mu itu supaya Tuhan menurunkan hujan akhir-Nya atas "tanah" itu. Pertobatan, pemulihan, penyembuhan, pembaharuan dan kebangkitan rohani yang luar biasa terjadi lewat daripada beberapa orang yang mau dan sanggup dipakai oleh Tuhan. Apakah respon Anda?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: