Sunday, February 28, 2016

Revival is to cry out...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh hati yang berseru kepada TUHAN. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival is to cry out....

Ulangan 26:7 (TB)  maka kami berseru kepada TUHAN, Allah nenek moyang kami, lalu TUHAN mendengar suara kami dan melihat kesengsaraan dan kesukaran kami dan penindasan terhadap kami.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #59. Tahukah anda bahawa Revival adalah apabila anda berseru kepada TUHAN. Berserulah... Kata Tuhan...berserulah kepada Tuhan maka Dia akan memperlihatkan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa kepada anda. Demikianlah juga apabila anda berseru kepada TUHAN, iaitu berdoa For revival... God will LISTEN, HE WILL FORGIVE AND HE WILL RESTORE us. Are you willing to be cry out for your people, family?

1. Cry out to God..
Ulangan 26:7 (TB)  maka kami berseru kepada TUHAN, Allah nenek moyang kami, lalu TUHAN mendengar suara kami dan melihat kesengsaraan dan kesukaran kami dan penindasan terhadap kami.

🍞☕ Revival is to cry out to God. Are you willing to spend at least 1 hour of your time ⌚ to pray for your family, your community, and your people? Revival terjadi apabila anda sanggup berseru kepada TUHAN dalam doa mu untuk diri anda, keluarga anda  serta bangsa anda. Tuhan mengatakan di Yeremia 33:3 (TB)  Berserulah kepada-Ku, maka Aku akan menjawab engkau dan akan memberitahukan kepadamu hal-hal yang besar dan yang tidak terpahami, yakni hal-hal yang tidak kau ketahui. Wowwwwwwwwww Tuhan akan memberitahukan, memperlihatkan kepada kita hal-hal yang besar, yang dahsyat dan luarbiasa. What are you expecting from God? Secara pribadi saya kehausan untuk kebangkitan rohani terjadi. Saya berdoa, tetapi tidak cukup sekadar doa, saya harus bergerak menyebarkan api Kebangkitan rohani ini.

Saudara dan Saudari Sekalian, saya baru (28hb February) balik dari Kem IPCF, di Bau Sarawak. Saya pergi dengan satu visi, iaitu bangsa-bangsa dan satu misi iaitu untuk Revival. Kem itu berlangsung dari 26hb hingga ke 28hb. Tema mereka "RECHAGRE" dan saya telah melepaskan Revival itu kepada mereka... Wowwwwwwwwww luarbiasa sekali dengan apa yang terjadi... Pada hari ini.. Mereka berdoa untuk setiap suku bangsa mereka. They cry out to God for revival, for restoration, for repentance and for healing. Mereka berperang melawan segala kuasa kegelapan yang mengikat bangsa mereka. Sangat luarbiasa apabila saya melihat suasana itu. Saya sangat dibangkitkan dan diberkati. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: