Wednesday, February 3, 2016

Revival means to abide in Him...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membantu kita untuk terus hidup di dalam Tuhan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival means to abide in Him...

Yohanes 5:14 (TB)  Kemudian Yesus bertemu dengan dia dalam Bait Allah lalu berkata kepadanya: "Engkau telah sembuh; jangan berbuat dosa lagi, supaya padamu jangan terjadi yang lebih buruk."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #34. Tahukah anda bahawa Revival yang terjadi di dalam hidup kita harus berterusan dan apabila kita telah dijamah dan dibangkitkan kembali maka janganlah kita berbalik kepada cara hidup kita yang lama? Janganlah kita sia-siakan keselamatan anda, dan juga kebangkitan rohani yang terjadi di dalam hidup kita. GOD revive's us to be alive in Him in the Spirit. He did not save us or revive so that we would return to our vomit again. Engkau telah diselamatkan, telah dibangkitkan, telah diperbaharui, telah dipulihkan dan dibentuk maka jangan kembali kepada dosa mu lagi jika tidak lebih teruk lagu akan terjadi kepada mu.

1. Revival is new creation.
2 Korintus 5:17 (TB)  Jadi siapa yang ada di dalam Kristus, ia adalah ciptaan baru: yang lama sudah berlalu, sesungguhnya yang baru sudah datang.

🍞☕ Tuhan tidak memodifikasi ataupun renovate kita tetapi dia Renew/Memperbaharui kita. You are NOT a modified product of heaven but a renewed creation of God. Menjadi ciptaan baru adalah bermaksud satu ciptaan yang tidak  Sama dengan yang lama. Semua spesifikasinya berbeza dengan yang lama. Kehidupan lama kita harus disalibkan dan kita harus memulakan kehidupan baru kita bersama Yesus. Jika kehidupan yang lama sudah disalibkan dan kita tidak memulakan hidup yang baru di dalam Yesus, sama saja itu... Tetap akan Berbalik pada muntah kita. Without Christ We Are nothing. Anda adalah Ciptaan Tuhan yang baru yang telah direncanakan Allah untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa jadi janganlah perkara-perkara ini yang menjadi penghalang dan menghalangi kita untuk terus maju di dalam Tuhan. Revival is CHANGE!

2. Revival Is To abide in Him
Yohanes 15:4 (TB)  Tinggallah di dalam Aku dan Aku di dalam kamu. Sama seperti ranting tidak dapat berbuah dari dirinya sendiri, kalau ia tidak tinggal pada pokok anggur, demikian juga kamu tidak berbuah, jikalau kamu tidak tinggal di dalam Aku.

🍩🍪 Proses "penciptaan baru" ini terjadi APABILA ANDA BERADA DI DALAM KRISTUS YESUS." Tidak mungkin kita menjadi ciptaan baru jika kita tinggal di luar Yesus. Tidak mungkin kita diselamatkan, diampunkan, dibangkitkan, diperbaharui, dipulihkan, diperkasakan, dipersiapkan, dan dipenuhi jika kita tinggal di luar Yesus Kristus Tuhan dan Penyelamat kita. Ramai yang menerima Tuhan Yesus sebagai Tuhan dan Penyelamat mereka tetapi tidak tinggal di dalam-Nya, maka bagaimana mungkin kita bisa melihat perubahan itu? Tinggallah di dalam-Nya, supaya apabila anda berada di dalam-Nya maka kehidupan anda akan makin diubah, dibentuk menjadi bejana yang indah bagi kemulianNya. Change is a lifelong process and it doesn't happen in one day, I agree to that but, don't tell me that "we are serving for 15 years or 30 years," if our arrogant attitude and character isn't changing and has not changed even a centimeter, seriously there's something wrong. Revival means repentance that brings change and transformation in our spiritual life, but if it is not happening at all, well there's some serious problem in us.

Saudara dan Saudari sekalian, Engkau telah sembuh; jangan berbuat dosa lagi, supaya padamu jangan terjadi yang lebih buruk. Janganlah kita kembali kepada muntah kita. Jikalau anda sudah percaya pada YESUS maka selagi anda masih bernafas izinkanlah Roh Kudus untuk memperbaharui kita setiap waktu. Janganlah kita menjadi serupa dengan dunia ini tetapi diperbaharui senantiasa di Dalam hadirat Tuhan. Revival means to experience and witness transformation in our lives. Amen hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 .... Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

+_=ShErKaRL KuGaN=_+
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: