Saturday, February 20, 2016

Revival is to be Radical...!

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa dan keberanian dari surga. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival is to be Radical...

Kisah Para Rasul 4:2-4 (TB)  Orang-orang itu sangat marah karena mereka mengajar orang banyak dan memberitakan, bahwa dalam Yesus ada kebangkitan dari antara orang mati. Mereka ditangkap dan diserahkan ke dalam tahanan sampai keesokan harinya, karena hari telah malam.  Tetapi di antara orang yang mendengar ajaran itu banyak yang menjadi percaya, sehingga jumlah mereka menjadi kira-kira lima ribu orang laki-laki.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #51. Tahukah anda bahawa anda harus radikal dalam memberitakan Injil keselamatan dan menyebarkan api Kebangkitan rohani ini kepada semua orang? Revival happens so that we would not be lazy but be on fire for God and Spread the fire. Kita harus radikal dalam iman kita. Kita harus radikal dalam menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Tetapi dalam Revival ini juga pasti ada yang akan menentang namun, lihatlah kepada gambaran yang besar di mana jiwa-jiwa yang anda akan tuai lewat daripada Revival ini. Ada 2 perkara di sini, namun lihatlah pekerjaan yang luarbiasa yang terjadi.

1. There will be persecution in revival..
Kisah Para Rasul 4:2-3 (TB)  Orang-orang itu sangat marah karena mereka mengajar orang banyak dan memberitakan, bahwa dalam Yesus ada kebangkitan dari antara orang mati. Mereka ditangkap dan diserahkan ke dalam tahanan sampai keesokan harinya, karena hari telah malam.

🍞☕ in the midst of Revival there will be people who are against it. There will be people who don't like the movement. There will be people who will be jealous of the movement. Namun ketahuilah bahawa Tuhan yang Mahakuasa berkuasa ke atas segala sesuatu. Orang akan menentang berhabis-habisan, namun engkau tetap berkemenangan dia atas segalanya Kerana  Tuhan yang menyertai anda. Revival is a Movement and that movement must go on no matter what happens.

2. Look at the harvest...
Kisah Para Rasul 4:4 (TB)  Tetapi di antara orang yang mendengar ajaran itu banyak yang menjadi percaya, sehingga jumlah mereka menjadi kira-kira lima ribu orang laki-laki.

🍔🍕 Nahh... Ini yang saya katakan... Jika kita terus menerus menerobosi segala tembok-tembok yang menhalangi anda, seperti yang saya nyatakan tadi, sudah pasti anda akan melihat hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa terjadi. Kenapa? Kerana anda berketetapan untuk teruskan tanpa melihat keadaan dan situasi yang sedang terjadi di sekeliling anda. Revival Is a radical movement. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥. Secara pribadi, dalam segala sesuatu halangan yang saya lewati, sehinggakan ada satu masa dulu saya hampir-hampir mati kerana mau pergi ambil para remaja dengan van untuk mengikuti KKR Impetus Muda Mudi "History Maker" sehingga van tiba-tiba terbakar. Bukan sekadar itu saja, apabila sampai di gereja, tiba-tiba tidak ada Electric, terus saya terbaring di pentas dan memikirkan apa yang harus dibuat. Pada masa itu juga Roh Tuhan menggerakkan saya dan memberikan saya semangat kembali dan saya meminta semua yang ada di sana untuk angkat semua peralatan musik ke tingkat atas lagi. Tapi masih lagi iblis kacau. Sehingga kami semua yang ada di sana terus memuji dan menyembah Tuhan tanpa musik, hanya paduan suara setiap remaja yang ada di sana...woww... Luarbiasa Tuhan bekerja masa itu. Saya melihat penuaian yang luarbiasa terjadi malam itu. Saya tidak putus asa. Saya melihat kemenangan yang disediakan oleh
Tuhan.

Saudara dan Saudari Sekalian, jangan pernah padamkan api Kebangkitan rohani itu di dalam anda dan juga jangan lumpuhkan pergerakan Revival itu. Ada yang akan mengatakan pergerakan itu tidak akan berjaya atau berhasil dan pasti kecundang juga. Saya katakan kepada anda semua JANGAN PEDULIKAN BISIKAN iblis...! Focus on God and carry the fire and Spread the fire. A Movement never stops when Jesus is in the movement and Jesus Himself is the movement. Amen.... Apakah respon anda?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: