Friday, February 26, 2016

Revival is to fight the good fight...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan kita untuk terus bertanding dan fokusbpada Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival is to fight the good fight...

1 Timothy 6:12 
Fight the good fight of faith, lay hold on eternal life, to which you were also called and have confessed the good confession in the presence of many witnesses.

1 Timotius 6:12 (TB) 
Bertandinglah dalam pertandingan iman yang benar dan rebutlah hidup yang kekal. Untuk itulah engkau telah dipanggil dan telah engkau ikrarkan ikrar yang benar di depan banyak saksi.

Shalom saudara Dan Saudari Sekalian. Hari yang ke #57. Tahukah anda bahawa kita semua dalam satu pertandingan? Revival terjadi di dalam hidup anda supaya anda "dihidupkan" kembali, iman anda di teguhkan kembali. Setiap kita mempunyai perjalanan iman kita masing-masing. Kematangan iman kita terletak kepada sejauh mana anda mau mengambil langkah pertama untuk percaya kepada Yesus dan berjalan bersama Dia. Apakah Anda berjalan 🚶 dalam perjalanan itu ataupun anda berlari 🏃 itu terletak kepada diri anda. Revival Is To awaken you once again so that you would believe in Jesus once again and that you will run The race and achieve the prize 🏆 that's been prepared for you by God. Apabila anda sudah mengalami kebangkitan rohani, maka anda haruslah bersedia juga untuk satu perjalanan yang penuh cabaran di mana iman anda akan tercabar lewat daripada segala sesuatu yang Anda akan lalui. You are revived to breakthrough every obstacles along the path you're running.

1. Revival - run the race ..
Filipi 3:13-14 (TB)  Saudara-saudara, aku sendiri tidak menganggap, bahwa aku telah menangkapnya, tetapi ini yang kulakukan: aku melupakan apa yang telah di belakangku dan mengarahkan diri kepada apa yang di hadapanku,
dan berlari-lari kepada tujuan untuk memperoleh hadiah, yaitu panggilan sorgawi dari Allah dalam Kristus Yesus.

🍞☕ Setiap kita mempunyai satu perlumbaan yang harus kita lari. Life isn't a journey but it's a race. Yes, we are all Runners. Running to spread the Revival fire and running to train ourselves. Sepertimana yang dikatakan oleh Rasul Paulus di  1 Korintus 9:24-26 (TB)  Tidak tahukah kamu, bahwa dalam gelanggang pertandingan semua peserta turut berlari, tetapi bahwa hanya satu orang saja yang mendapat hadiah? Karena itu larilah begitu rupa, sehingga kamu memperolehnya! Tiap-tiap orang yang turut mengambil bagian dalam pertandingan, menguasai dirinya dalam segala hal. Mereka berbuat demikian untuk memperoleh suatu mahkota yang fana, tetapi kita untuk memperoleh suatu mahkota yang abadi. Sebab itu aku tidak berlari tanpa tujuan dan aku bukan petinju yang sembarangan saja memukul. Selain perlumbaan itu, kita semua lari Dalam satu perlumbaan menguasai diri. Susulan daripada Revival adalah supaya anda dan saya menguasai diri kita daripada kembali ke jalan-jalan kita yang jahat. Menguasai diri daripada melakukan dosa, menguasai diri dan berjalan dalam terang-Nya Tuhan. Di sinilah ramai yang kecundang, kepenatan dan juga mengalami "kecederaan". Tetapi apabila seorang yang terlatih, yang kental dan tabah akan dapat berlari 🏃 Dalam perlumbaan ini kerana dia melatih dirinya setiap hari. Melatih bagaimana...?

A. Membaca Firman Tuhan
B. Berdoa, Memuji dan menyembah Tuhan
C. Selalu berkumpul dan bersekutu mereka mereka yang lain yang telah mengalami kebangkitan rohani itu.
D. Menceritakan tentang perbuatan Tuhan yang dahsyat dan luar biasa.

Kenapa kita harus melatih kerohanian kita dan melakukan latihan rohani adalah supaya kita melatih tubuh kita dan menguasainya seluruhnya, supaya sesudah memberitakan Injil kepada orang lain, jangan kita sendiri ditolak. Saudara dan Saudari Sekalian, apakah anda sedang berlari 🏃 tanpa tujuan? 1 Korintus 9:26 (TB)  Sebab itu aku tidak berlari tanpa tujuan dan aku bukan petinju yang sembarangan saja memukul. Mahkota 👑 kemenangan kita sudah tersedia, itulah tujuan kita. Ayuh kita fokus kepada Tuhan Yesus dan berlari bersama dalam perlumbaan ini. Berlari bersama menyebarkan api Kebangkitan rohani dan juga berlari bersama dalam menguasai diri kita. Roh Tuhan harus berkuasa ke atas kita dan bukannya kedagingan kita. If you have experienced the Revival, then now wholeheartedly pursue God and spread the Revival fire. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: