Friday, April 6, 2018

Revival : Do not be deceived

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 Pagi 🌅 🌄 yang menguji kesetiaan kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Do not be deceived

2 Corinthians 11:3 (NKJV)  But I fear, lest somehow, as the serpent deceived Eve by his craftiness, so your minds may be corrupted from the simplicity that is in Christ.

2 Korintus 11:3 (TB)  Tetapi aku takut, kalau-kalau pikiran kamu disesatkan dari kesetiaan kamu yang sejati kepada Kristus, sama seperti Hawa diperdayakan oleh ular itu dengan kelicikannya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #96. Tahukah anda bahawa dengan senang sekali pikiran kita dapat disesatkan? Beberapa orang di jemaat Korintus mudah sekali diperdaya oleh para pengkhotbah palsu dan menerima Injil yang diputarbalikkan. Dengan menerima pengajaran dari "pekerja-pekerja curang" ini, mereka disesatkan dari penyerahan yang sepenuh hati kepada Kristus. Dalam gereja masa kini, ada juga orang yang tampil seperti pelayan kebenaran, namun pengajaran mereka itu bertentangan dengan Firman Allah, dan mereka menuntun pengikutnya ke arah bencana rohani.

☕ 🍞 Masa kini, ada begitu banyak seminar mengenai iman atau pengetahuan Alkitab, yang terbuka bagi kita. Itulah kesempatan bagi kita untuk mendengar pengajaran dari orang-orang yang mengakui dirinya sebagai hamba Tuhan atau pengajar Alkitab. Kita tentu harus bersikap selektif dalam hal ini. Jangan terima pengajarannya dengan mentah-mentah. Selidiki betul-betul apa yang menjadi tekanan pengajarannya. Dan yang tidak kalah penting, bandingkanlah dengan apa yang diajarkan oleh Alkitab. Berhati-hati dan berjaga-jagalah kerana kita sudah di akhir zaman ini. Macam-macam orang akan muncul dalam nama Yesus dengan macam-macam pangkat dan gelaran.

Di dalam firman Tuhan ini ada juga berbicara tentang kesetiaan kita yang sejati. Apakah maksudnya itu? Hidup dalam kesetiaan yang sejati merupakan sikap mental positif yang harus ditumbuhkembangkan oleh setiap orang yang percaya dan sebagai pengikut Kristus. Kita harus setia dalam segala sesuatu. Misalnya setia melayani Tuhan dan jemaat-Nya, setia kepada pasangan hidup kita, setia kepada sahabat kita dan lain sebagainya. Saudara dan saudari sekalian yang dikasihi oleh Tuhan Yesus Kristus, KESETIAAN YANG SEJATI adalah KOMITMEN untuk terus bersama yang berasal dari HATI YANG TULUS MENGASIHI. Kesetiaan merupakan salah satu sifat yang dimiliki oleh Allah dan kepada kita dituntut untuk setia. Janganlah kita mudah terpengaruh dengan ajaran sesat dan berpaling kesetiaan daripada Tuhan Yesus. Janganlah mengejar tanda-tanda dan mujizat-mujizat, tetapi mendekatlah kepada Tuhan Yesus selagi ada kesempatan. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: