Wednesday, April 18, 2018

Revival : Draw me close

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 Pagi 🌅 🌄 yang mendekatkan kita kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Draw me close

Ephesians 2:13 (NKJV)  But now in Christ Jesus you who once were far off have been brought near by the blood of Christ.

Efesus 2:13 (TB)  Tetapi sekarang di dalam Kristus Yesus kamu, yang dahulu "jauh", sudah menjadi "dekat" oleh darah Kristus.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #108. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus sedang menjangkau anda hari ini? Allah berjanji untuk mendekati semua orang yang berbalik dari dosa, menguduskan hati, dan berseru kepada-Nya dalam pertobatan yang sungguh. Mendekatnya Allah akan mendatangkan kehadiran, kasih karunia, berkat, dan kasih-Nya. Kita yang dahulunya telah pergi jauh daripada Tuhan, dibawa kembali kepada-Nya oleh kerana kasih karunia-Nya. Mendekatlah kepada-Nya dan tinggallah di dalam hadirat-Nya.

☕ 🍞 Mendekat kepada Tuhan Yesus harus menjadi kerinduan kita. Duduk di dalam hadirat-Nya dan mendengar setiap kata-Nya. Kita yang dahulunya jauh kemudian didekatkan oleh kasih karunia-Nya kepada kita kerana Dia tidak mau seorang pun binasa kerana dosa. Tuhan Yesus dekat dengan kita, tetapi adakah kita mendekat kepada-Nya? Semua orang yang berseru kepada Allah di dalam kebenaran (yaitu, dengan hati yang sungguh-sungguh dan tulus) dapat yakin bahwa Dia itu dekat. Dia akan mendengar doa mereka, memenuhi keinginan mereka akan pertolongan dan mengusahakan kelepasan mereka. Tuhan Yesus setia bersama kita tetapi adakah kita setia kepada-Nya?

Saudara dan saudari sekalian, carilah Tuhan Yesus selagi ada kesempatan untuk hidup. Jangan di nafasmu yang terakhir barulah sungguh-sungguh mau mencari Tuhan Yesus. Revival terjadi saat kita terus menerus mencari wajah Tuhan dan mendekat kepada-Nya. Di dalam satu perhubungan yang intim dengan Tuhan, memulihkan, membangkitkan serta memperkuatkan anda. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: