Wednesday, April 4, 2018

Revival : To live for Christ Jesus

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memberikan kita kehidupan yang baru melalui Kristus Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : To live for Christ Jesus

2 Corinthians 5:15 (NKJV)  and He died for all, that those who live should live no longer for themselves, but for Him who died for them and rose again.

2 Korintus 5:15 (TB)  Dan Kristus telah mati untuk semua orang, supaya mereka yang hidup, tidak lagi hidup untuk dirinya sendiri, tetapi untuk Dia, yang telah mati dan telah dibangkitkan untuk mereka.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #94. Tahukah anda bahawa hidup ini adalah milik Tuhan Yesus? Kita yang telah mematikan pekerjaan dosa dan tinggalkan cara hidup kita yang lama kini hidup untuk Tuhan Yesus kerana Dia Yesus telah mati bagi kita. Hidup ini kita letakkan di mezbah Tuhan dan biar Dia memakai kita seturut kehendak-NYA. Kehidupan pribadi Paulus sudah demikian sempurna terserap ke dalam diri dan program Tuhan sehingga dia dapat mengatakan, bagiku hidup adalah Kristus. Kristus merupakan keseluruhan hidupnya. Mati adalah keuntungan sebab di dalam ketiadaan keterbatasan hidup kesatuan dengan Kristus akan terwujud dengan sempurna. Tidak ada nada keletihan hidup di dunia dalam kata-kata ini.

☕ 🍞 Tuhan Yesus sanggup mati bagi dosa kita. Dia yang tidak berdosa menanggung segala beban dosa kita, penyakit kita, kelemahan kita, semuanya di kayu salib. Dia memberikan hidup-Nya ganti kita. Kehidupan yang kita ada saat ini adalah anugerah-Nya bagi kita semua. Adakah kita sedang menggunakan kehidupan ini untuk memuliakan Dia dan melakukan kehendak-NYA? Terkadang kita menggunakan hidup ini untuk kesia-siaan saja. Melayan nafsu kedagingan sehingga kita melupakan tujuan penyelamatan kita.

Sejak saya mengatakan "Ya" kepada Tuhan Yesus, saya membuat keputusan "kalau saya hidup, saya mau hidup bagi Dia, melayani-Nya dan melakukan kehendak-NYA". Kenapa saya membuat keputusan itu adalah sebab segala sesuatu yang telah Yesus lewati sehingga Dia disalibkan. Titisan peluhnya seperti darah.... Dia menerima segala pukulan, dicambuk, diludahi, sungguh, tidak ada seorang pun yang sanggup melakukan ini untuk saya kecuali Yesus Kristus. Hidup kita hanya sementara sahaja di dunia ini. Selagi masih ada nafas, ayuhlah kita hidup untuk TUHAN dan melakukan kehendak-NYA. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: