Tuesday, April 3, 2018

Revival : Abounding with thanksgiving

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus bersyukur kepada Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Abounding with thanksgiving

2 Corinthians 4:15 (NKJV)  For all things are for your sakes, that grace, having spread through the many, may cause thanksgiving to abound to the glory of God.

2 Korintus 4:15 (TB)  Sebab semuanya itu terjadi oleh karena kamu, supaya kasih karunia, yang semakin besar berhubung dengan semakin banyaknya orang yang menjadi percaya, menyebabkan semakin melimpahnya ucapan syukur bagi kemuliaan Allah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #91. Tahukah anda bahawa segala sesuatu yang sedang terjadi di dalam hidup kita sekarang adalah untuk mengajar kita untuk terus bersyukur kepada Tuhan Yesus? Ramai yang bersukacita dan bersyukur kepada Tuhan saat hatinya senang. Tetapi bagaimana pula ketika anda mengalami kesulitan? Tiba-tiba anda mendapati bahawa anda ada penyakit kronik, atau anda kerugian banyak duit, atau masalah datang bertandang tanpa diduga? Bagaimana? Adakah hati kita tetap melimpah dengan syukur?

☕ 🍞 Sebab semuanya terjadi kerana kita. Ini adalah baris yang pertama di dalam petikan ini. We are the reason all this things has happened. We are the reason God came to earth to die for our sins. Segala sesuatu yang sedang terjadi di sekeliling kita dan di dalam hidup kita supaya kita mulai melihat rahmat dan kasih karunia-Nya kepada kita semua. Kerana begitu besar kasih karunia-Nya kepada kita Dia tidak meninggalkan kita dalam apa situasi kehidupan kita.

Hati kita harus melimpah dengan syukur. Melimpah dengan syukur kerana pekerjaan Tuhan Yesus yang terindah terjadi di dalam hidup kita. Tak pernah Dia tinggalkan kita dan tak pernah Dia berhenti mengasihi kita. Bersyukurlah keran kita masih diberikan kesempatan untuk hidup dan menjadi berkat kepada orang lain. Dengan kesempatan ini, hiduplah untuk Tuhan dan memuliakan Tuhan Yesus dengan segenap hati kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: