Wednesday, April 25, 2018

Revival : Shield of Faith

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 Pagi 🌅 🌄 yang meneguhkan iman kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Shield of Faith

Ephesians 6:16 (NKJV)  above all, taking the shield of faith with which you will be able to quench all the fiery darts of the wicked one.

Efesus 6:16 (TB)  dalam segala keadaan pergunakanlah perisai iman, sebab dengan perisai itu kamu akan dapat memadamkan semua panah api dari si jahat,

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #115. Tahukah anda bahawa setiap orang yang percaya mempunyai satu perisai ⛨ 🛡 yang kuat? Iman pada Allah berarti percaya pada janji Allah, akan melindungi kita dari serangan iblis berbentuk keraguan dan kebimbangan. Orang Kristian telah menerima keselamatan dari Allah dan sedang menanti sepenuhnya pada saat Yesus datang kedua kali; masa kini Allah menyelamatkannya dari semua serangan si jahat. Kita harus mengandalkan perisai iman untuk menghancurkan semua serangan Iblis yang ingin menjatuhkan dan membuat kita meninggalkan Tuhan.

☕ 🍞 The Christian armour is made to be worn; and there is no putting off our armour till we have done our warfare, and finished our course. Faith is all in all in an hour of temptation. Faith, as relying on unseen objects, receiving Christ and the benefits of redemption, and so deriving grace from him, is like a shield, a defence every way. Iman yang anda miliki apabila digabungkan dengan Firman Tuhan, ia menjadi sebutir peluru yang ditembak ke dalam segala situasi yang mustahil dan meledakkan kuasa Tuhan di sana. Dengan iman dan otoritas yang telah diberikan kepada kita, nyatakan firman Tuhan dan segala janji-Nya mengenai hidup kita di dalam segala aspek kehidupan kita, sekeliling kita, bangsa kita dan negara kita. Faith is a shield 🛡 that protects you from every lies and schemes of the devil and from every arrows of doubts that the devil shoots at you.

Jika anda pernah menonton film Captain America, dia memiliki satu perisai ⛨ yang kononnya diperbuat daripada satu besi yang sangat luar biasa. Perisainya itu tidak dapat dibengkokkan atau apa saja yang anda cuba lakukan, ia tidak akan rosak. Kemungkinan calar saja. Demikianlah seharusnya iman kita. Kuat, teguh, tidak tergoyahkan. Kekuatan iman kita terletak kepada perhubungan kita dengan Tuhan serta adakah kita berakar, bertumbuh dan semakin berbuah di dalam Tuhan Yesus. Kalau kita tidak ada perhubungan yang intim dengan Tuhan, dan tidak merenungkan firman-Nya, sudah pasti iman yang kita ada tidak kuat dan Iblis senang menyerang. Our "defense" system is weak. Our faith is weak and the devil will find it easier to attack. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: