Friday, April 27, 2018

Revival : Spiritual Growth

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Spiritual Growth

Philippians 1:9-11 (NKJV)
9 And this I pray, that your love may abound still more and more in knowledge and all discernment,
10 that you may approve the things that are excellent, that you may be sincere and without offense till the day of Christ,
11 being filled with the fruits of righteousness which are by Jesus Christ, to the glory and praise of God.

Filipi 1:9-11 (TB)
9 Dan inilah doaku, semoga kasihmu makin melimpah dalam pengetahuan yang benar dan dalam segala macam pengertian,
10 sehingga kamu dapat memilih apa yang baik, supaya kamu suci dan tak bercacat menjelang hari Kristus,
11 penuh dengan buah kebenaran yang dikerjakan oleh Yesus Kristus untuk memuliakan dan memuji Allah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #117. Tahukah anda bahawa kita harus bertumbuh dengan sempurna di dalam Tuhan Yesus? Banyak orang memulai sesuatu dengan baik, tetapi di tengah jalan mulai tersendat sampai pada akhirnya menjadi keruh atau berhenti. Demikian juga banyak orang Kristen memulai imannya dengan semangat berkobar-kobar, tetapi di tengah jalan ketika tantangan dan kesulitan menerpa, iman itu mulai terseok-seok bahkan pada akhirnya terhenti total. Ada 3 perkara yang penting disampaikan oleh rasul Paulus di sini.

➡️Kasihmu makin melimpah dalam pengetahuan yang benar dan dalam segala macam pengertian,

✝️Bukan sekadar pengetahuan dalam benak kita, melainkan suatu pengetahuan rohani di dalam hati. Pengetahuan itu menunjuk kepada penyataan Allah yang diketahui berdasarkan pengalaman praktis dan lebih banyak meliputi hubungan pribadi dengan Allah daripada secara intelektual mengetahui fakta-fakta mengenai Allah.

➡️Sehingga kamu dapat memilih apa yang baik...

✝️Di dalam rangkap ini pula ada 3 perkara yang disampaikan oleh rasul Paulus.
Iaitu:
KAMU DAPAT MEMILIH APA YANG BAIK,
SUPAYA KAMU SUCI dan
TAK BERCACAT.
Saudara dan saudari sekalian, kita sudah cukup dewasa dan matang untuk membezakan baik dan jahat, suci dan dosa. Jikalau kita sudah menjadi orang yang percaya kepada Tuhan Yesus tetapi masih lagi ada perkara perkara yang mencacatkan kerohanian kita, maksudnya kita masih boleh dilepaskan daripada cara hidup kita yang lama. Kita masih terikat dengan tabiat buruk kita yang lama.

➡️Penuh dengan buah kebenaran...

✝️Kerohanian yang berhasil adalah kerohanian yang senantiasa bertumbuh. Keberhasilan kita makin kelihatan kerana kita sedang mengizinkan Roh Kudus untuk bekerja di dalam hidup kita. Keberhasilan ini hanya terjadi apabila kita mengizinkan Roh Kudus melakukan pembaharuan di dalam hidup kita. Dan "buah-buah" yang terhasil lewat daripada pekerjaan Roh Kudus di dalam hidup kita akan menjadi kesaksian yang luarbiasa untuk dikongsi bersama. Hallelujah 🙌 🔥 🔥.

It's true that NOBODY IS PERFECT. But you're made perfect in Christ Jesus. Kesempurnaan ini terjadi hanya apabila kita berada di dalam Tuhan Yesus. Apakah gunanya Tuhan Yesus telah membangkitkan kita, jika kita tidak juga mau berubah. Iman yang bertumbuh tidak hanya merenungkan dengan takjub kasih Allah. Iman yang tumbuh ialah yang aktif mengasihi, menggali firman penuh gairah, mencintai Allah dalam tindakan kudus. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: