Tuesday, April 17, 2018

Revival : I am revived

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 Pagi 🌅 🌄 yang menyatakan kasih karunia-Nya kepada kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : I am revived

Ephesians 2:4-5 (NKJV)
4 But God, who is rich in mercy, because of His great love with which He loved us,
5 even when we were dead in trespasses, made us alive together with Christ (by grace you have been saved),

Efesus 2:4-5 (TB)
4 Tetapi Allah yang kaya dengan rahmat, oleh karena kasih-Nya yang besar, yang dilimpahkan-Nya kepada kita,
5 telah menghidupkan kita bersama-sama dengan Kristus, sekalipun kita telah mati oleh kesalahan-kesalahan kita — oleh kasih karunia kamu diselamatkan --

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #107. Tahukah anda bahawa Tuhan kita telah diselamatkan oleh kasih karunia-Nya? Kita diselamatkan dari perhambaan dosa, maut, dan murka Allah oleh iman kepada Kristus. Di dalam Kristus, Allah membangkitkan kita yang sudah mati secara rohani dan memberikan tempat tinggal yang mulia dan warisan bersama Kristus di surga. Keselamatan manusia memang terjadi bukan kerana perbuatan baik, tetapi Allah menyediakan aneka perbuatan baik bagi orang yang telah diselamatkan. Jadi perbuatan baik itu bukan prasyarat sebuah keselamatan, melainkan ucapan syukur atas keselamatan itu. Dengan demikian kita tahu bagaimana kita harus mengisi kehidupan kita dengan melakukan perbuatan baik yang Allah telah persiapkan. Hanya dengan demikianlah hidup kita berharga dan menyenangkan hati-Nya.

☕ 🍞 Kebangkitan rohani terjadi di dalam hidup kita supaya tidak ada lagi kegelapan di dalam kita. Jika kita telah diselamatkan, diampuni, maka harus ada Transformasi yang nyata terjadi di dalam hidup kita. Perubahan bukanlah perubahan sampai terjadi suatu perubahan! Janganlah kita menjadi sama seperti dunia ini. Izinkanlah Roh Kudus untuk memperbaharui kita, dimulai dari hati kita. Revival is when your life is changed totally and you live to do His will. A heart that's fully surrendered to God.

Kerana kasih karunia-Nya yang dilimpahkan ke atas kita, maka hari ini kita berkesempatan untuk berdiri di hadapan Tuhan Yesus. Kerana kasih-Nya yang besar bagi kita semua, kita telah diselamatkan. Revival terjadi di dalam hidup kita saat kita mengatakan Ya kepada Tuhan Yesus dan melangkah keluar daripada kegelapan kepada terang-Nya yang ajaib. Revival terjadi saat kita merendahkan diri, sujud dan berdoa meminta pengampunan daripada Tuhan. Siapa yang tidak mau pembaharuan terjadi di dalam hidup kita? Sudah pasti semua orang mau tetapi jika kita mau melihat pembaharuan itu terjadi di hidup kita, maka sekadar ucapan di mulut tidak mencukupi, harus ada tindakan daripada kita. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: