Monday, April 23, 2018

Revival : Genuine Transformation

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 Pagi 🌅 🌄 yang membawa perubahan kepada diri kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Genuine Transformation

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #113. Tahukah anda bahawa perubahan bukanlah perubahan sehinggalah terjadi perubahan? Ada pandangan umum yang mengatakan: "Lebih mudah membangun dari pada memelihara. Lebih mudah memulai dari pada meneruskan." Mengapa demikian? Nampaknya, memelihara sesuatu yang sudah ada dan meneruskan suatu pekerjaan yang baik adalah suatu hal yang sulit dilakukan. Bagaimana dengan kehidupan spiritual kita, apakah kesulitan semacam ini juga muncul? Proses pembaruan dari kebiasaan-kebiasaan manusia lama menuju manusia baru itu perlu dilengkapi dengan adanya hal-hal yang harus dibuang dan hal-hal apa yang perlu dilaksanakan secara terus-menerus.

☕ 🍞 Generasi ini terlalu terikut-ikut akan trend zaman ini. Bagi mereka, jika mereka tidak cakap bahasa kotor, sepertinya mereka tidak "cool". Harus mau cakap, baru rasa macho sikit. Nak tau apa yang membuatkan seseorang macho? Jika Kristus ada di dalam anda dan Roh Kudus sedang mengubah kehidupan anda, maka itulah macho yang sebenarnya. Jika anda sudah lahir baru, sudah mula percaya kepada Tuhan Yesus, pastikan anda mengizinkan Roh Kudus "membersihkan" diri kita daripada segala kecemaran yang dahulu. Perubahan yang sebenarnya bukanlah hanya jika keinginan untuk berubah, tetapi terlibat di dalam perubahan itu dan mengizinkan mengizinkan perubahan itu terjadi sehingga perubahan itu nyata kelihatan.

Filthy words proceed from corruption in the speaker, and they corrupt the minds and manners of those who hear them: Christians should beware of all such discourse. It is the duty of Christians to seek, by the blessing of God, to bring persons to think seriously, and to encourage and warn believers by their conversation. Jika anda fikir bahawa tidak ada apa-apa yang bagus keluar daripada mulut anda, jadi jangan cakap. Daripada mengeluarkan kata kata kesat, lebih baik tutup mulut dan tidak berkata-kata. Sebab kata-kata kita tidak membawa apa-apa keuntungan kepada sesiapa. Use the words that comes out of the mouth to bless and encourage. Maukah Anda mendasarkan hidup Anda pada semangat untuk saling mengasihi dan saling mengampuni, sehingga keunikan kita nyata dalam dunia ini? Orang yang telah mengenal Yesus harus membiarkan Roh Kudus mengerjakan karya pembaruan di dalam hidupnya agar dimampukan untuk hidup benar dan kudus. Berdoalah agar Roh Kudus menolong kita menjalani hidup sebagai manusia baru agar tutur kata dan perbuatan kita menjadi berkat bagi orang lain dan memuliakan Tuhan. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: