Thursday, April 5, 2018

Revival : He took my sin and shame

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk bertobat dan percaya kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : He took my sin and shame

2 Corinthians 5:21 (NKJV)  For He made Him who knew no sin to be sin for us, that we might become the righteousness of God in Him.

2 Korintus 5:21 (TB)  Dia yang tidak mengenal dosa telah dibuat-Nya menjadi dosa karena kita, supaya dalam Dia kita dibenarkan oleh Allah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #95. Tahukah anda bahawa tidak ada seorang pun yang dapat membenarkan diri kita kecuali Yesus? Ada dua bahagian di dalam firman Tuhan ini. Sebelumnya, dosa telah membuat kita terasing dari Allah. Namun di dalam kebesaran kasih-Nya, Ia telah merekonsiliasi hubungan kita dengan-Nya melalui pribadi dan karya Yesus Kristus.

➡️ Dia yang tidak mengenal dosa telah dibuat-Nya menjadi dosa karena kita...

☕ 🍞 Alkitab sama sekali tidak menyatakan bahawa Kristus telah benar-benar menjadi seorang "berdosa", sebab Dia tetap menjadi Anak Domba Allah yang tak bercela. Tetapi Kristus telah mengambil dosa kita atas diri-Nya sendiri dan Allah Bapa menjadikan-Nya sasaran hukuman Allah Bapa ketika Kristus menjadi korban kerana dosa kita di atas kayu salib. Pada waktu mengambil alih hukuman kita itu, Yesus telah memungkinkan Allah secara adil mengampuni orang yang berdosa. Christ knew no sin. He was made Sin; not a sinner, but Sin, a Sin-offering, a Sacrifice for sin. The end and design of all this was, that we might be made the righteousness of God in him, might be justified freely by the grace of God through the redemption which is in Christ Jesus.

➡️... supaya dalam Dia kita dibenarkan oleh Allah.

☕ 🍞 Kebenaran yang disebut dalam ayat ini tidak menunjuk kepada suatu kebenaran secara hukum, tetapi kepada kebenaran yang nyata dalam kehidupan sehari-hari sebagai suatu ciptaan baru, yaitu kepada watak dan keadaan moral mereka yang didasarkan pada dan mengalir dari iman mereka dalam Kristus. Hanya di dalam Tuhan Yesus kita dibenarkan kerana oleh darah-Nya kita telah ditebus. You are made righteous in Christ Jesus. Berada dalam Dia bukan dengan kebenaranku sendiri kerana mentaati hukum Taurat, melainkan dengan kebenaran kerana kepercayaan kepada Kristus, yaitu kebenaran yang Allah anugerahkan berdasarkan kepercayaan.

Hanya oleh Kristus, dalam Kristus, dan dengan Kristus orang percaya dapat menerima keselamatan dari Allah dan mengalami pembenaran, pengudusan dan penebusan. Kebenaran orang percaya pertama-tama terjadi kerana ia telah diampuni, dibenarkan, dan diterima oleh Allah kerana iman akan tetapi, kebenaran kita lebih dari sekadar hal-hal di atas. Firman Allah menegaskan bahawa kebenaran kita adalah Kristus Yesus sendiri, yang diam di dalam hati kita. Jesus came to us, He took our sin and shame. Sudahkah Yesus diam di dalam hati kita? Jika belum, inilah waktunya untuk anda percaya kepada-Nya dan mengundang Dia ke dalam hati anda. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: