Thursday, April 19, 2018

Revival : I am His servant

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 Pagi 🌅 🌄 yang menjadikan kita pelayan-Nya. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : I am His servant

Ephesians 3:7 (NKJV)  of which I became a minister according to the gift of the grace of God given to me by the effective working of His power.

Efesus 3:7 (TB)  Dari Injil itu aku telah menjadi pelayannya menurut pemberian kasih karunia Allah, yang dianugerahkan kepadaku sesuai dengan pengerjaan kuasa-Nya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #109. Tahukah anda bahawa kita adalah para pelayan Tuhan Yesus? Kita adalah hamba-Nya karena karunia-Nya yang menyelamatkan membuat hidup kita adalah milik-Nya. Kita adalah kawan sekerja-Nya sebab dalam keajaiban anugerah dan cara Ia mewujudkan rencana-Nya, Ia menjadikan kita rakan-Nya. Kasih karunia Allah, yang diberikan kepada setiap orang percaya untuk melaksanakan kehendak-Nya, menjadi kekuatan yang mengalir dari Kristus yang bangkit dan bekerja melalui Roh Kudus yang tinggal di dalam diri orang percaya. Memberitakan Injil adalah tugas yang mulia.

☕ 🍞 Kita semua menjadi pelayan Tuhan oleh sebab Injil yang telah kita terima dan percaya, kerana kita sendiri telah menyaksikan pekerjaan-Nya dan telah merasakan kebaikan-Nya di dalam hidup kita. Di petikan  firman Tuhan ini, kita dapat melihat bagaimana Rasul Paulus menyedari bahawa dirinya adalah kepunyaan Tuhan dan oleh kerana anugerah Tuhan Yesus, dia menjadi pelayan Injil. Seandainya setiap orang Kristian seperti Paulus, menyedari bahawa dirinya sebagai pelayan Kristus dan bukan pelayan diri sendiri, dan menyedari pertolongan anugerah Allah, pastilah Gereja Tuhan akan mampu menjadi berkat bagi generasi ini dan kepada setiap suku bangsa.

Injil harus mengimpak hidup kita, dan barulah kita dapat mengimpak generasi ini. Disebabkan Injil telah membawa satu dampak yang luar biasa di dalam hidup Paulus, maka dengan sungguh-sungguh dia pergi memberitakan Injil keselamatan ini. Kita harus sedar bahawa bukan kerana kebaikan kita ataupun kerana kuat gagah kita, ini adalah anugerah Tuhan Yesus bagi kita semua untuk melayani Dia. Hidup ini hanya sementara dan sekali saja, pergunakanlah segala kesempatan yang ada untuk melayani-Nya dan memenangkan jiwa-jiwa yang terhilang. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: