Wednesday, April 11, 2018

Revival : Total Change

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 Pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk mengenakan Kristus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Total change

Galatians 3:27 (NKJV)  For as many of you as were baptized into Christ have put on Christ.

Galatia 3:27 (TB)  Karena kamu semua, yang dibaptis dalam Kristus, telah mengenakan Kristus.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #101. Tahukah anda bahawa kita harus mengenakan Yesus? Paulus menyamakan hal ini dengan simbol berpakaian. Kita menanggalkan hidup lama, mengenakan hidup baru yang Kristus berikan. Kita tampil di tengah dunia tidak lagi dengan pola duniawi, melainkan dalam Kristus. Jadi maksud Paulus di sini, orang Kristian bukan menjadikan Kristus seperti pakaian yang boleh ditukar dengan pakaian lain. Melainkan hidup Kristus adalah identiti baru orang beriman. Di arena hidup di dunia ini, orang Kristian menghidupi dan memainkan peran Kristus sendiri!

☕ 🍞 The putting on of Christ according to the gospel, consists not in outward imitation, but in a new birth, an entire change. Kita telah dibaptiskan di dalam Yesus Kristus. Dalam baptisan, orang "masuk" ke dalam Yesus dan menjadi satu dengan kematian-Nya, lalu kerana sudah menyatu dengan-Nya mereka ikut bangkit bersama-Nya. Baptisan menandai berlakunya anugerah penyelamatan dari Allah yang dikerjakan dalam kematian dan kebangkitan Yesus. Sewaktu kita "mati", segala perbuatan dosa dan duniawi dimatikan bersama dan apabila kita bangkit, kita bangkit dengan kehidupan yang baru yang dianugerahkan oleh Allah kepada kita semua. Perubahan terjadi saat kita tetap di dalam Tuhan Yesus. Maksudnya, kehidupan baru serta perubahan bukan hanya saat dibaptiskan dan kemudian tidak berbuat apa-apa lagi tetapi harus ada tindakan susulan sesudah dibaptiskan dan barulah perubahan itu makin nyata.

Renewal and transformation is a lifelong process. Kita diperbaharui setiap hari. Apabila kita makin mendekat kepada Tuhan, makin banyak Roh Kudus tunjukkan kepada kita sudut-sudut kehidupan kita yang harus diubah dan diperbaharui. God is not in the process of "modifying" you but renewing you. Total surrender to God brings forth total transformation in our lives. The renewed man acts upon new principles, by new rules, with new ends, and in new company. The believer is created anew; his heart is not merely set right, but a new heart is given him. He is the workmanship of God, created in Christ Jesus unto good works. Jadi siapa yang ada di dalam Kristus, ia adalah ciptaan baru: yang lama sudah berlalu, sesungguhnya yang baru sudah datang. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**


No comments: