Friday, March 30, 2018

Revival : Fragrance of Christ

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memberikan "haruman" yang bagus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Fragrance of Christ

2 Corinthians 2:15 (NKJV)  For we are to God the fragrance of Christ among those who are being saved and among those who are perishing.

2 Korintus 2:15 (TB)  Sebab bagi Allah kami adalah bau yang harum dari Kristus di tengah-tengah mereka yang diselamatkan dan di antara mereka yang binasa.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #89. Tahukah anda bahawa kita adalah bau yang harum dari Kristus? Saya, secara pribadi sangat suka dengan wangian yang harum. Asal pergi jalan-jalan, sudah tentu saya memakai minyak wangi. Tetapi ini bukanlah wangian yang dimaksudkan di sini. Wangian harum ini ada hidup kita sebagai satu kesaksian bagi mereka yang lain. Minyak harum menarik orang. Paulus bersyukur kerana Allah menjadikannya "bau harum" Kristus di tengah-tengah semua orang. Apakah kesaksian hidup kita bagaikan "bau harum" Kristus sehingga banyak orang mencari Dia?

☕ 🍞 Kita hanya dapat membawakan bau harum Kristus, jika kita sanggup membuang bau busuk yang tak berkenan kepada-Nya. Bau busuk yang saya maksudkan ialah dosa yang bertimbun timbun di dalam hidup kita. Singkirkan bau busuk itu. Berikan diri kita dibasuh dengan darah Yesus sehingga tiada lagi sifat keduniawian yang menghambat kita daripada terus maju dan bersaksi. Bau keharuman kita itu menyenangkan Allah, tetapi bau itu juga dapat menarik orang lain kepada Allah atau justru menjauhkan mereka dari-Nya. Kita yang memahami arti pengorbanan Yesus mendapatkan kesempatan untuk menjadi “bau yang harum dari Kristus”.

Apakah kita sedang membawa haruman Revival yang terjadi di dalam hidup kita ataupun kita masih membawa haruman dosa dan manusia lama kita? Haruman itu samada menarik generasi ini kepada Kristus Yesus ataupun menjauhkan generasi ini daripada Kristus Yesus. Saya peminum kopi, dan saya boleh katakan kesedapan kopi itu daripada haruman yang dikeluarkan oleh kopi ☕ itu. Demikianlah juga dengan diri kita, orang lain harus dapat "menghidu" bau Revival di dalan hidup anda. Revival Is Contagious. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: