Thursday, March 29, 2018

Revival : His Promises

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang meneguhkan janji Tuhan kepada kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : His Promises

2 Corinthians 1:20 (NKJV)  For all the promises of God in Him are Yes, and in Him Amen, to the glory of God through us.

2 Korintus 1:20 (TB)  Sebab Kristus adalah "ya" bagi semua janji Allah. Itulah sebabnya oleh Dia kita mengatakan "Amin" untuk memuliakan Allah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #88. Tahukah anda bahawa janji-Nya mengenai hidup anda sudah dimeteraikan? Kata penutup "Amin" dalam doa dan pemberitaan orang Kristian mengungkapkan keyakinan akan kasih dan kesetiaan Allah serta kepastian janji-janji-Nya. Itulah suara iman, yang meneguhkan lagi dan menyatukan diri dengan kebenaran Injil Kristus yang tak tergoyahkan itu. Kata ini (Ibrani: Amen) berarti: Itulah yang kokoh-kuat, layak dipercaya dan diandalkan. Kata "Amin" merupakan jawaban kesetiaan manusia atas kesetiaan Allah yang nyata dalam diri Yesus Kristus.

☕ 🍞 Now, having said that, the Promises of God are and is true and it will be done. His promises concerning your life will come to past. He will never leave you nor forsake you. Hold on to His words and His promises. Pengharapan akan keselamatan kekal itu pasti dan tidak berubah bagi orang-orang yang tetap setia kepada Kristus dalam iman dan kasih, kerana Allah tidak mungkin berbohong dan janji-janji-Nya adalah tetap. Status kita sebagai anak-anak Tuhan menjadikan kita sebagai pewaris kepada janj-janji yang telah tertulis di dalam Alkitab. Kita harus taat dan setia kepada-Nya jika kita mau menikmati janji-Nya yang telah dinyatakan kepada kita.

Terkadang kita merasakan sepertinya apapun tidak terjadi. Tuhan telah berfirman, tetapi masih belum kelihatan apa-apa pun. Jangan putus asa. Jangan putus harapan. Saat kita lemah, firman-Nya yang menguatkan kita untuk terus percaya dan terus berpegang kepada Tuhan Yesus. Setiap kali saya merasa kekecewaan, saya akan ingat kembali kepada janji-Nya yang telah diberikan kepada saya dan saya renungkan kembali. Tuhan Yesus tidak pernah berdusta. Dia pasti akan melakukannya. Apa yang telah Dia katakan, Dia pasti akan melakukan. Namun satu hal yang Dia minta agar kita percaya sampai mujizat menjadi nyata. Janji-Nya mengenai hidup kita ada Ya dan amin di dalam Yesus Kristus. Ia pasti terjadi. Percayalah! Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: