Wednesday, March 14, 2018

Revival : Wake up O sleeper!

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang membangunkan kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Wake up O sleeper!

Romans 13:11 (NKJV)  And do this, knowing the time, that now it is high time to awake out of sleep; for now our salvation is nearer than when we first believed.

Roma 13:11 (TB)  Hal ini harus kamu lakukan, karena kamu mengetahui keadaan waktu sekarang, yaitu bahwa saatnya telah tiba bagi kamu untuk bangun dari tidur. Sebab sekarang keselamatan sudah lebih dekat bagi kita dari pada waktu kita menjadi percaya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #73. Tahukah anda bahawa sudah tiba masanya untuk kita semua bangun dan sedar daripada tidur kita? Kita sudah mengetahui zamannya, karena kita sudah mengerti bahwa zaman ini akan berakhir, dan zaman yang akan atang sudah dekat. Kerajaan Allah akan didirikan di sini dengan kemuliaan Allah. Keadaan rohani yang tidak sesuai dengan dekatnya Kerajaan Allah dikiaskan dengan kata tidur. Kalau kita sungguh mengerti bahawa dunia ini fana, dan bahawa Raja kita akan datang dengan segera, maka tidak masuk akal kalau kita hidup seolah-olah Dia tidak akan datang.

☕ 🍞 Ada 3 perkara yang disampaikan oleh Paulus di sini. Sangat penting bagi kita semua kerana demikianlah juga keadaan kerohanian kita. Mari kita belajar bersama.

1. Kamu mengetahui keadaan waktu sekarang.
➡️ Kita sudah tahu apakah keadaan waktu ini dan apa yang akan terjadi. Paulus memberikan peringatan ini supaya ia memperkuatkan para gembala dan gerejanya yang tetap setia kepada Kristus dan penyataan-Nya. Berkat keselamatan sepenuhnya dalam Kristus dan pencurahan Roh Kudus masih tersedia bagi mereka yang setia kepada Tuhan Yesus. Kemurtadan gereja hanya bererti lebih banyak kasih karunia dan kuasa bagi mereka yang berpegang teguh kepada iman asli yang dipercayakan kepada orang saleh. Hari-hari terakhir akan ditandai dengan bertambahnya kejahatan dalam dunia, runtuhnya standar moral, dan bertambahnya orang percaya dan gereja palsu di dalam kerajaan Allah.

2. Saatnya telah tiba bagi kamu untuk bangun dari tidur.
➡️ Gereja Tuhan sedang tidur dengan segala keselesaannya. Secara pribadi pun tidak peduli dengan apa yang sedang terjadi di sekeliling kita. Kita tinggal di dalam lingkungan "dunia" kita tersendiri. Sikap acuh tak acuh tidak bagus bagi kerohanian kita. Sepatutnya kita harus sedar dan berjaga-jaga kerana iblis seperti singa yang mengaum yang sedang mencari mangsanya. Tetapi kita tidur 😴 dan sudah terbiasa dengan dosa dan kehidupan kerohanian yang kering kontang. Kalau kita sudah tahu bahawa kita sudah ada di akhir zaman ini, sudah pasti kita akan bersungguh-sungguh di dalam iman kepercayaan kita. Sudah pasti kita akan bersungguh-sungguh dengan kesempatan yang telah diberikan kepada kita. Bangunlah dari tidur kita. Berjaga-jagalah dan berdoalah. Lakukanlah apa yang telah dipercayakan kepada kita.

3. Sebab sekarang keselamatan sudah lebih dekat bagi kita.
➡️ Bagi mereka yang setia sampai akhir akan diberikan mahkota 👑 kehidupan. Keselamatan kita sudah sangat dekat. Kedatangan Tuhan Yesus kali keduanya sudah semakin dekat. Keselamatan yang telah diberikan pergunakanlah sebaik mungkin di dalam kesempatan yang ada sekarang. Penyelamatan kita sudah makin dekat. Tetap setia!

Sebagai orang percaya, tidak selayaknya kita ikut-ikutan terjerumus dengan segala nafsu dan jeratan para penyesat. Persiapkan diri dengan baik menghadapi keadaan di akhir zaman dengan memiliki pengajaran dan kehidupan yang benar! Pagari diri kita dengan kebenaran firman Tuhan. Jalani hidup kita dengan bersandar penuh pada kasih dan kebenaran Tuhan. Tidak lama lagi segala sesuatu akan berakhir. Oleh itu, kamu harus mengawal diri dan berwaspada, supaya kamu dapat berdoa. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: