Thursday, March 1, 2018

Revival : In this I am confident

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memberikan keyakinan kepada kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : In this I am confident

Romans 4:21 (NKJV)  and being fully convinced that what He had promised He was also able to perform.

Roma 4:21 (TB)  dengan penuh keyakinan, bahwa Allah berkuasa untuk melaksanakan apa yang telah Ia janjikan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #60. Tahukah anda bahawa Tuhan berkuasa untuk melaksanakan janji-Nya? Adakah anda putus asa? Adakah anda sepertinya tidak ada harapan lagi? Adakah anda sedang melewati badai yang bergelora? Jangan goyang! Janganlah risau! Pandanglah Tuhan Yesus dan berpegang erat kepada Janji-Nya! Kita percaya bukan kepada Janji-Nya sahaja tetapi kepada Tuhan yang memberikan janji itu, Tuhan Yesus Kristus. Jika anda membaca firman Tuhan ini, tertulis bahawa Abraham yakin bahawa Allah berkuasa untuk melaksanakan apa yang telah Ia janjikan. Kata kerja "menjanjikan" adalah dalam bentuk waktu perfect. Ini bererti bahawa Abraham berada dalam keadaan menguasai janji tersebut, demikian kokohnya keyakinan Abraham bahwa janji tersebut akan terwujud.

☕ 🍞 Dengan iman yang teguh, Abraham sabar menantikan janji Tuhan melalui keturunan yang menjadikan Abraham sebagai bapa semua bangsa. Keteguhan iman Abraham inilah yang menjadikan dirinya menerima kebenaran dan keselamatan dari Tuhan tersebut. Iman Abraham ini juga mendapat penegasan dari keturunannya Daud, seorang Raja yang sangat disanjung oleh orang Israel. Abraham menjadi model dibenarkan oleh iman. Bagaimana respons Abraham terhadap janji itu? Ia PERCAYA. Padahal kondisi dirinya dan istrinya tidak memungkinkan lagi. Mereka berdua sudah berusia lanjut. Tubuh Sara sudah tidak mampu menghasilkan keturunan. Tak ada lagi kesempatan bagi mereka untuk memiliki anak. Namun Abraham percaya bahawa Allah dapat menciptakan sesuatu dari yang tidak mungkin, yakni menghadirkan anak dari seorang lelaki yang uzur dan wanita mandul. Ia percaya bahwa dengan kuasa-Nya, Allah akan mewujudkan janji-Nya dan menembus keterbatasan fizikal dirinya serta istrinya. Iman seperti inilah yang diperhitungkan Allah sebagai kebenaran.

Even though I haven't seen it yet IN THIS I AM CONFIDENT that the Lord my God will create a miracle in any condition and situation I am in. Saya yakin bahawa Tuhan Yesus dapat melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa seperti yang telah Dia janjikan kepada saya. Saya bukan hanya berpegang erat kepada Janji-Nya, tetapi saya berpegang teguh kepada Tuhan Yesus yang memberikan janji itu. In Him I am confident. In His promises I am confident. Bagaimana dengan anda? Pasti Tuhan Yesus ada memberikan janji-Nya kepada anda. Adakah anda masih berpegang kepada firman-Nya, janji-Nya? Apakah respon anda hari....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**


No comments: