Friday, March 23, 2018

Revival : Run with a purpose

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk berlari dengan tujuan yang jelas. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Run with a purpose

1 Corinthians 9:26 (NKJV)  Therefore I run thus: not with uncertainty. Thus I fight: not as one who beats the air.

1 Korintus 9:26 (TB)  Sebab itu aku tidak berlari tanpa tujuan dan aku bukan petinju yang sembarangan saja memukul.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #82. Tahukah anda bahawa kita harus berlari dengan tujuan yang jelas? Paulus berlari tetapi bukan tanpa tujuan sebab dia tahu tujuan yang ingin dicapainya. Paulus menjelaskan bahawa hidup baru bukanlah akhir dari tujuan kita di dunia ini, kerana di dalam hidup kita memiliki tugas seperti Paulus, yaitu menyaksikan tentang hidup yang benar untuk memenangkan sebanyak mungkin orang, baik orang Yahudi, orang yang hidup di bawah hukum Taurat dan yang tidak, orang yang lemah, dan bagi semua orang. Paulus menggambarkan bahawa hidup baru adalah seperti sebuah pertandingan yang harus dimenangkan oleh orang Kristian yang baru hidup. Kalau dalam menghadapi satu pertandingan, seorang pelari berlatih selama 10 bulan dan membatasi kebebasan serta mendapat suatu peraturan yang ketat, tujuannya adalah memenangkan pertandingan dengan sesama pelari untuk mendapatkan mahkota yang fana. Waktu persiapan kita dalam menghadapi sebuah pertandingan melawan diri kita sendiri adalah seumur hidup kita. Tujuan pertandingan tersebut adalah untuk mendapatkan mahkota yang abadi.

☕ 🍞 Have you found your life purpose? As for me, Christ is the purpose and reason for me to run this race. Setiap atlet lumba lari mereka bertanding dengan satu tujuan iaitu untuk menang 🏆. Mereka tidak suka-suka atau sembarangan berlari tanpa arah dan tujuan. Demikian juga dengan kita semua. Setiap kita masing-masing mempunyai visi dan misi kita dan kita berlari 🏃 untuk mencapai target 🎯 atau tujuan kita. Hidup kita harus didorong oleh tujuan. Tanpa tujuan, kita sepertinya domba yang tidak tau arah mana mau pergi, dan berkeliaran di sana sini.

Mata kita harus tertuju kepada Kristus Yesus dan terus maju melakukan Amanat Agung-Nya yang telah dipercayakan kepada kita semua. Our purpose in life besides all our physical needs, is to see souls saved. Visi dan misi hidup saya ialah selagi saya masih bernafas saya mau melihat satu kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa terjadi. Untuk melihat hal ini terjadi, maka saya harus melakukan tujuan dan kehendak Tuhan iaitu pergi dan beritakan Injil. This has been my life's passion and purpose to see His kingdom invades earth. Revival tidak akan terjadi begitu sahaja tanpa ada yang sanggup pergi untuk melakukannya ataupun memulakannya. Apakah tujuan hidup anda? Sudahkah anda temukan? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: