Monday, March 5, 2018

Revival : Let not sin reign

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus mengerjakan kekudusan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Let not sin reign

Romans 6:12 (NKJV)  Therefore do not let sin reign in your mortal body, that you should obey it in its lusts.

Roma 6:12 (TB)  Sebab itu hendaklah dosa jangan berkuasa lagi di dalam tubuhmu yang fana, supaya kamu jangan lagi menuruti keinginannya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #64. Tahukah anda bahawa dosa tidak dapat berkuasa di dalam hidup kita jika kita melawannya...? Oleh kerana dosa sudah dikalahkan, saudara dan saudari harus senantiasa menentang usahanya untuk berkuasa kembali. Kerana dosa berusaha memerintah terutama melalui keinginan-keinginan tubuh, maka keinginan ini harus dilawan dengan iman kepada Kristus. Kalau dosa dibiarkan untuk berkuasa, maka kita akan dibawa ke sana sini dalam keinginan-keinginannya.

☕ 🍞 Tentu anda tahu bahawa jika kita menghambakan diri kepada seseorang untuk melakukan kehendaknya, maka kamu menjadi hamba orang yang kamu taati. Demikianlah juga jika kita menjadi hamba kepada dosa maka kita akan turut melakukan apa dikehendakinya di mana ia  mengakibatkan kematian dan kebinasaan. Tetapi jika kita taat dan setia kepada Tuhan Allah atau menjadi hamba kepada Allah maka Ia akan memimpin kita kepada kehidupan kekal yang berkelimpahan yang dapat menjadikan kamu berbaik semula dengan Allah. Being made free from the reign of sin, alive unto God, and having the prospect of eternal life, it becomes believers to be greatly concerned to advance thereto. But, as unholy lusts are not quite rooted out in this life, it must be the care of the Christian to resist their motions, earnestly striving, that, through Divine grace, they may not prevail in this mortal state.

Oleh itu saudara dan saudari sekalian, selama kita hidup di dunia ini, kita mesti dikuasai oleh kehendak Allah dan bukan oleh keinginan dan kedagingan manusia. Firman Tuhan di Galatia 5:24 mengatakan bahawa "Barangsiapa menjadi milik Kristus Yesus, ia telah menyalibkan daging dengan segala hawa nafsu dan keinginannya". Jika kita menjadi milik Tuhan Yesus, maka Dia yang berkuasa ke atas hidup kita. Tetapi jika kita memberi seinci ruang kepada iblis maka dosa akan menguasai kita dan memimpin kepada kebinasaan. Let Jesus be the centre of your life. Jesus reigns in our lives. Apakah anda milik Kristus Yesus? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: