Sunday, March 25, 2018

Revival : Imitate Christ

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk meneladani Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Imitate Christ

1 Corinthians 11:1 (NKJV)  Imitate me, just as I also imitate Christ.

1 Korintus 11:1 (TB)  Jadilah pengikutku, sama seperti aku juga menjadi pengikut Kristus.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #84. Tahukah anda bahawa hidup kita harus mencerminkan Yesus? Jesus has given us an example of how walk a life of a believer. Paulus menjadi pengikut Yesus dan kehidupannya mencerminkan Yesus kepada dunia ini. Kita, orang-orang yang percaya kepada-Nya harus mencontohi kehidupan Yesus dan mengasihi sepertimana Yesus telah mengasihi kita. Orang percaya, seperti Paulus, dipanggil untuk mengikut teladan Kristus dan menjadi seorang yang seperti Kristus. Apakah artinya menjadi serupa dengan Kristus?

☕ 🍞 Menjadi serupa dengan Kristus ialah, pertama-tama dan terpenting, kasih kepada Allah dan kasih kepada sesama. Kasih orang percaya kepada Allah mendorong dan mengarahkan kasihnya kepada orang lain, sebagaimana kasih Kristus kepada Allah selalu menjadi yang utama sedangkan kasih-Nya kepada orang lain didasarkan pada kasih-Nya kepada Sang Bapa. To Imitate Christ means to serve like Him, to love like Him, to be faithful like Him, to be obedient like Him. Kita harus meneladani Kristus Yesus dalam semua aspek kehidupan kita.

Sebagai murid Yesus, memang kita tidak akan terlepas daripada godaan dosa, tetapi kita boleh melawannya sepertimana Yesus telah melawannya. Menjadi pengikut Yesus bermaksud juga untuk mencari dan menyelamatkan mereka yang masih di dalam kegelapan. Dengan sekadar perkataan boleh saja saya mengaku bahawa saya murid dan pengikut Yesus tetapi adakah cara hidup saya menggambarkannya. Bagaimana dengan anda semua? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: