Monday, March 19, 2018

Revival : In the power of God

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menguatkan iman kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : In the power of God

1 Corinthians 2:5 (NKJV)  that your faith should not be in the wisdom of men but in the power of God.

1 Korintus 2:5 (TB)  supaya iman kamu jangan bergantung pada hikmat manusia, tetapi pada kekuatan Allah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #77. Tahukah anda bahawa terkadang kita percaya sangat dengan kata-kata manusia lebih daripada firman-Nya? Khotbah Paulus yang sederhana dimaksudkan agar orang-orang di Korintus tidak memiliki iman yang berlandaskan pada hikmat dan filsafat manusia, suatu iman yang bersandar dan tunduk kepada manusia dan bukannya Tuhan. Tetapi, iman kita yang didirikan di atas kekuatan Allah memiliki landasan yang kokoh dan bertahan lama.

☕ 🍞 Terkadang kita lari ke sana ke mari hanya kerana kita lihat bahawa seseorang hamba Tuhan dipakai dengan luarbiasa, semua yang dia ucapkan menjadi nyata lalu iman kita mulai berdasarkan apa yang dia katakan dan tidak berlandaskan kekuatan Tuhan. Kita harus sedar bahawa, hamba Tuhan adalah pembawa mesej Tuhan yang diutus untuk menyampaikan mesej serta amaran dan teguran daripada Tuhan. Jangan iman kita berlandaskan kata-kata hikmat dan kebijaksanaan mereka tetapi berbaliklah kepada firman-Nya dan selidiki kembali firman-Nya supaya anda tidak disesatkan.

Amsal mengatakan bahawa "Percayalah kepada TUHAN dengan segenap hatimu, dan janganlah bersandar kepada pengertianmu sendiri." Percaya kepada Tuhan dengan segenap hati adalah lawannya meragukan Allah dan firman-Nya. Kepercayaan semacam itu merupakan dasar bagi hubungan kita dengan Allah dan dilandaskan pada anggapan bahawa Ia dapat diandalkan. Selaku anak-anak Allah kita dapat yakin bahawa Bapa Sorgawi mengasihi kita dan dengan setia akan memelihara kita membimbing kita dengan benar, memberikan kepada kita kasih karunia dan menggenapi janji-janji-Nya. Pada masa-masa yang paling sulit dalam kehidupan kita, kita dapat menyerahkan hidup kita kepada Tuhan  dan yakin bahwa Ia akan bertindak menolong kita. Jadi, jangan kita mengejar hamba Tuhan, tetapi kejarlah Tuhan, berakar dan bertumbuh di dalam-Nya. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: